Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Monsters At Work

Startat av gstone, 9 april 2019 kl. 20:20:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  4 juli 2021 kl. 00:15:37
Det kan kanske vara lite intressant i sammanhanget att den senaste versionen av Chromecast som heter Chromecast med Google TV faktiskt stödjer VPN så att den kan spela material från amerikanska Disney+, Netflix m.fl. tjänster.
Mycket intressant, och låter helt klart trevligt - men tyvärr lite för dyrt i jämförelse med tidigare Chromecast-versioner. Så jag avvaktar nog tills den släpps officiellt i Sverige, då jag gissar att priset borde gå ned lite...

Själv har jag testat både första, andra och tredje generationens Chromecast, och för mig har alla tre fungerat ypperligt - förutom då problematiken med VPN. Har man ett lite långsammare och/eller instabilare bredband (inte helt ovanligt här uppe i Norrland) tycker jag dock att tredje generationen fungerar lite bättre, med mindre problem med buffringar än med de tidigare varianterna.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juli 2021 kl. 01:10:27
Mycket intressant, och låter helt klart trevligt - men tyvärr lite för dyrt i jämförelse med tidigare Chromecast-versioner. Så jag avvaktar nog tills den släpps officiellt i Sverige, då jag gissar att priset borde gå ned lite...

Ja, jag gissar på att när den så småningom lanseras här i Sverige kommer priset att landa på 700-800 kronor. Den kostar 60 pund i Storbritannien och 70 euro i Tyskland. Mot den bakgrunden är väl inets pris på 900 kronor inget rövarpris. För min egen del tycker jag att den var väl värd pengarna, och troligen kan man inte heller få den så mycket billigare genom att importera själv.

Däremot kan man undra hur cdon och flera andra kan ta ända upp till 1200 kronor för samma produkt... !?  :(

Det är märkligt att den inte finns officiellt i Sverige ännu. Den har funnits i USA sen tidigt i fjol höstas.

gstone

Nu har det avslöjats att Hailee Steinfeld ska spela Scully's "love Interest"  och att Lacey Chabert ska göra rösten  Meechee Sullivan sully's tvilling syster .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2021 kl. 23:33:59

Jag har ju dock gott om tid att fundera över det, för fastän jag har amerikansk VPN och bör kunna komma åt serien redan till veckan, så går det inte att casta till Chromecast om man ansluter med VPN - då kan man bara titta på datorskärmen, vilket duger för att kunna skriva av dubbcredits, men inte alls duger för att se serien mer njutbart... :(

Jag kommer med andra ord inte att se serien eller skriva recension förrän den släpps på svenska Disney+, så man kan se den på en större TV-skärm - utan fram tills dess kommer jag bara snabbkolla för att se hur det verkar och skriva av eventuella dubbcredits.

Jag har sett än del saker på Disney plus på dataskärmen, Men du får så klart göra som du vill.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2021 kl. 15:55:27
Nu har det avslöjats att Hailee Steinfeld ska spela Scully's "love Interest"  och att Lacey Chabert ska göra rösten  Meechee Sullivan sully's tvilling syster .

Okej... lite konstigt med tanke på att John Goodman (som spelar Sulley) är 69 år gammal medan Hailee är 24 och Lacey är 38.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  6 juli 2021 kl. 16:25:50
Okej... lite konstigt med tanke på att John Goodman (som spelar Sulley) är 69 år gammal medan Hailee är 24 och Lacey är 38.

Jag tänkte samma sak.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Stämmer det verkligen att Hailee Steinfeld och Lacey Chabert ?

Och att dom spelar Sofia Fennimore och Meechee Sullivan ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2021 kl. 18:37:02
Stämmer det verkligen att Hailee Steinfeld och Lacey Chabert ?

Och att dom spelar Sofia Fennimore och Meechee Sullivan ?

Jag tvivlar på det i och med att den information bara finns tillgänglig på Wikipedia vad jag kan hitta.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jonas Bergström spelar Mike och Leif Andrée spelar Scully.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

#55
Avsnitt 1 (Välkommen till Monsters Incorporated):








gstone

Anton Lundqivst spelar Duncan.Oscar Harryson spelar Fritz och Mikael Regenholz spelar Tylor .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

#57
Avsnitt 2 (Här är MIFT):








Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 juli 2021 kl. 13:40:10
Avsnitt 1 (Välkommen till Monsters Incorporated):








Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 juli 2021 kl. 13:45:10
Avsnitt 2 (Här är MIFT):









Så det var alltså inte Jan Mybrand som spelade Mike trots allt utan Jonas Bergström, hade fel!  :-[

Hursomhelst så tycker jag visserligen att Jonas Bergström är lite bättre än Johan Ulveson, men fortfarande inte rätt man för Wazowski och jag är fortfarande besviken att Robert Gustafsson och Allan Svensson inte återkom...

Då kan jag som tröstpris vara tacksam över att Vanna Rosenberg, Isabelle Moreau och Roger Storm återkom!  :D (är förövrigt imponerad att Isabelle Moreau ställde upp då hon mest dubbat hos KM Studio och inte varit särskilt aktiv efter att Disney slutade anlita KM Studio och på samma sätt är jag också imponerande att Cecilia Milocco ställde upp i Hitta Doris)

Men nu blir jag lite förvirrad när Rozy verkar ha bytt röst för tredje gången och nu spelas av Charlotte Ardai Jennefors...

Utan att ha sett serien så får jag ändå säga att Pablo Cepeda som Slem Galla låter som en väldigt spot on casting!  :)

Omid Khansasi har jag aldrig hört talas om förut, men här är det iallafall oundvikligt att Mögul bytt röst då Göran Forsmark tyvärr gick bort ifjol...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2021 kl. 15:14:02
Omid Khansasi har jag aldrig hört talas om förut, men här är det iallafall oundvikligt att Mögul bytt röst då Göran Forsmark tyvärr gick bort ifjol...


Här kan du läsa om Omid Khansasi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Omid_Khansari
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.