Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilka gjorde dom svenska rösterna till Batman: Möter Mörkrets Hämnare

Startat av Jim Ström, 7 februari 2013 kl. 23:23:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jim Ström

Har nyss tittat på den eminenta Batman: Mask of the Phantasm, och fick genast nostalgi vibbar. Så jag undrar helt enkelt om det är någon som minns den svenska VHS Dubben (Batman: Möter Mörkrets Hämnare).


Erika

Vad jag kan komma ihåg är det ungefär samma röster som i Mediadubb Internationals och Eurotrolls dubbningar av tv-serien. Den största skillnaden är väl att Alfred spelas av Steve Kratz istället för Andreas Nilsson. Sedan minns jag att (eller jag vill minnas) att Sture Ström, Annelie Berg och Staffan Hallerstam är med i filmen.   

Fred

Jag har sett Batman möter Mörkrets Hämnare på Svenska och jag kan lite av svenska rösterna, jag skriver en lista på de som gjorde rösterna, jag kan inte alla, men jag sätter ett fråge tecken som tecken på att jag chansar eller om jag vet inte :)
Batman/Bruce Wayne: Mattias Knave
Andrea Beaumont: Vicki Benckert(?)
Jokern: Per Sandborgh
Arthur Reeves: Steve Kratz
Alfred Pennyworth: Steve Kratz
Carl Beaumont: Staffan Hallerstam
Chuckie Sol: Staffan Hallerstam
Sal Valestra: (?)
Buzz Bronski:(?)
Phantasm: Johan Hedenberg(?)
Polischef Gordon: Per Sandborgh
Kommersarie Harvey Bullock: (?)


jimstrom

Tack så mycket Fred, jag har sett filmen igen, för ett tag sedan, och redan gjort en dokumentation, verkar dock som om jag inte lagt upp den ännu dock. ska göra det snarast möjligast.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Fred

Citat från: Fred skrivet  5 december 2014 kl. 11:45:18
Jag har sett Batman möter Mörkrets Hämnare på Svenska och jag kan lite av svenska rösterna, jag skriver en lista på de som gjorde rösterna, jag kan inte alla, men jag sätter ett fråge tecken som tecken på att jag chansar eller om jag vet inte :)
Batman/Bruce Wayne: Mattias Knave
Andrea Beaumont: Vicki Benckert(?)
Jokern: Per Sandborgh
Arthur Reeves: Steve Kratz
Alfred Pennyworth: Steve Kratz
Carl Beaumont: Staffan Hallerstam
Chuckie Sol: Staffan Hallerstam
Sal Valestra: Sture Ström(?)
Buzz Bronski:(?)
Phantasm: Johan Hedenberg(?)
Polischef Gordon: Per Sandborgh
Kommersarie Harvey Bullock: (?)

Gäst

Jag har sett Batman Möter Mörkrets Hämnare på Svenska helt ordentligt så nu kan jag de svenska rösterna allihopa.  :)
Batman/Bruce Wayne: Mattias Knave
Andrea Beaumont: Vicki Benckert
Jokern: Per Sandborgh
Arthur Reeves: Steve Kratz
Alfred Pennyworth: Steve Kratz
Carl Beaumont: Staffan Hallerstam
Fantomen/Phantasm: Johan Hedenberg
Chuckie Sol: Staffan Hallerstam
Sal Valestra: Sture Ström
Buzz Bronski: Per Sandborgh
Kommisarie Harvey Bullock: Johan Hedenberg
Polischef Jim Gordon: Per Sandborgh
Övriga Röster: Per Sandborgh
Anneli Berg
Steve Kratz



Gäst

Hej! Det är Fred Rydén igen, glöm den andra meddelandet om de svenska rösterna till Batman möter mörkrets hämnare. Jag kan nu de alla noga, men är lite osäker på vem som gör Andrea Beaumonts röst.  :)
Batman/Bruce Wayne: Mattias Knave
Andra Beaumont: Malin Nilsson eller Vicki Benckert (Jag tror att det är Malin Nilsson)
Jokern: Per Sandborgh
Arthur Reeves: Steve Kratz
Alfred Pennyworth: Steve Kratz
Carl Beaumont: Staffan Hallerstam
Sal Valestra: Sture Ström
Chuckie Sol: Staffan Hallerstam
Buzz Bronski: Per Sandborgh
Fantomen/Phantasm: Johan Hedenberg
Kommissarie Jim Gordon: Per Sandborgh
Harvey Bullock: Johan Hedenberg
Övriga röster: Steve Kratz, Anneli Berg och Per Sandborgh


jimstrom

Hej Fred, jag är ganska säker på att det är Anneli Berg som gör rösten till Andrea Beaumont.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Clas

Lyfter denna tråd igen, undrar om någon vet var man kan få tag i den svenska "Batman: Mask of the phantasm" filmen?

Anders

Var det verkligen Johan Hedenberg som gjorde Harvey Bullock i den filmen? Jag har bara hört Johan Wahlström och Fredrik Dolk i den rollen.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

gstone

Vem spelade den här karatären på svenska ?

Vicki eller Anneli ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.