Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tv-serien: Scooby-Doo - Where are you

Startat av erpan85, 16 mars 2008 kl. 13:32:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 21 maj 2012 kl. 12:49:39

Teatermysteriet
(The Backstage Rage) filmen är något ofullständig då jag upptäckte att lite av episode titeln (som egentligen ska vara 5sek)har gått av så att det bara återstår en halv sekund,   

Det mystiska huset (Haunted House Hang-Up) filmen är helt komplett med en liten skada i början som jag inte tror påverkar filmen i sig.

Bump men har du möjligtvis gjort en digital kopia på Super 8 avsnitten du pratar om i inlägget ovan mig som jag citerat? Hade gärna sett en kopia om det gick att ordna.  :)

Oscar Isaksson

Citat från: Jabberjaw skrivet 24 juni 2017 kl. 20:49:34
Bump men har du möjligtvis gjort en digital kopia på Super 8 avsnitten du pratar om i inlägget ovan mig som jag citerat? Hade gärna sett en kopia om det gick att ordna.  :)
Tyvärr har jag inte hittat något bra och billigt sätt att föra över filmerna och samtidigt ha kvar ljudet intakt, tacksam för tips på tillvägagångssätt.

Jabberjaw

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 21 juli 2017 kl. 01:26:14
Tyvärr har jag inte hittat något bra och billigt sätt att föra över filmerna och samtidigt ha kvar ljudet intakt, tacksam för tips på tillvägagångssätt.
Har dessvärre aldrig sett på en super8-film och har därför inga bra tips på hur du kan göra...Men det finns väl butiker som gör detta i sin utrustning för några hundralappar?

Dubintrested

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2023 kl. 02:15:48Har verkligen TV3s dubbning av Scooby-Doo - Where Are You? sänts på Cartoon Network? I så fall måste det ha skett långt senare, för under kanalens barndom 1993 - 1995 är jag 99% säker på att serien var i odubbad och otextad originalversion.
Jag frågar här för att Ovanliga dubbningar tråden inte ska förvandlas till Scooby Doos tråd. Hur ligger det till med dubbningen när fick WB rättigheterna till den? Varför används den inte på ruskigaste historier?

Steffan Rudvall

Citat från: Dubintrested skrivet 11 december 2023 kl. 22:22:28Jag frågar här för att Ovanliga dubbningar tråden inte ska förvandlas till Scooby Doos tråd. Hur ligger det till med dubbningen när fick WB rättigheterna till den? Varför används den inte på ruskigaste historier?
År 2000 gavs Scooby-Doos första mysterier ut den var textad. Året där på kom Scooby-Doos Ruskigaste historier som ju hade en egen dubb gjord av Sun Studio Köpenhamn. Warner verkar ha använt TV3 dubbningen först på Scooby-Doos spökhistorier som gavs ut 2003.

https://smdb.kb.se/catalog/id/001396718

Så ska man gissa utifrån DVD och VHS utgåvor så tror jag att det är någonstans runt 2002-2003 som Warner köpte rättigheterna.