Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Katten Nisse

Startat av TonyTonka, 12 augusti 2010 kl. 22:09:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilken dubb förekommer på dessa vhs-er?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

GaBBe

Och vem fan spelade katten Nisse när det visades på 3an?  :)

TonyTonka

Jag tror att Jan Simonsson spelade Nisse vid TV3s visningar. Har för mig att Erika skrev det i en annan tråd. För övrigt så har Peter Harryson spelat Nisse (vid Pitwick och GSP Films dubbningar).
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

GaBBe

Citat från: Tonytonka skrivet 13 augusti 2010 kl. 09:07:28
Jag tror att Jan Simonsson spelade Nisse vid TV3s visningar. Har för mig att Erika skrev det i en annan tråd. För övrigt så har Peter Harryson spelat Nisse (vid Pitwick och GSP Films dubbningar).
Oh, ska genast kolla upp vem denne Jan Simonsson är!

Daniel Hofverberg

Citat från: GaBBe skrivet 13 augusti 2010 kl. 03:54:47
Och vem fan spelade katten Nisse när det visades på 3an?  :)
Läs det här inlägget av Erika för att få så komplett information som möjligt.

GaBBe


linus

Kassetten med "Nisse möter brottarkatten Bom-Bom" är iaf GSP Film.

Finns det någon DVD-utgivning med GSP/Trefa eller Pangljud/Pickwick?
Jag köpte precis på mig skivorna från Film Factory - men det känns så fel utan Peter Harrysson och Staffan Hallerstam.  :'(

Daniel Hofverberg

Välkommen till forumet. Nej, tyvärr har varken Lasse Svenssons/GSP Films eller Pangljuds dubbningar av Katten Nisse släppts på DVD i någon form - dessa har bara använts på äldre VHS-utgåvor.

Jag tycker själv det är mycket tråkigt och irriterande. Även fast Mediadubb Internationals dubbning på intet sätt är dålig, så har jag vant mig vid Peter Harryson som Nisse från min uppväxt och kan inte gärna tänka mig någon annan i rollen...

Jabberjaw

#8
Jag har tagit mig en titt på gamla VHS band som jag fått inspelade julen och juldagen 1985/1986*, GSP Films dubbning. Tänkte vi kunde försöka hjälpas åt att lista åt vilka avsnitt som finns dubbade till svenska av Heathcliff här i "Katten Nisse" tråden och göra seriens orginaldubbning lite rättvisa i rampljuset.

Jag har inte hunnit att gå igenom alla band hittils men jag har hittils inte stött på ett enda avsnitt med The Catillac Cats (Cats & Co.) Riff Raff, som rykten påstår endast skall ha sänts på SVT:s 80-tals sändningar.  :(

Återkommer med en update när jag gått igenom mina inspelningar samt köp & hyr filmer med Katten Nisse. Alla som vet med sig att dom har TREFA Video band med Katten Nisse får jättegärna komma med information om vilka avsnitt som finns på respektive släppt videokassett!