Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Smurfarna (The Smurfs, 1981-1989)

Startat av TonyTonka, 9 april 2009 kl. 23:00:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders

Citat från: Anders skrivet 19 mars 2011 kl. 14:50:43
Jag vet åtminstone att Hans Wahlgren gjorde Balthazars röst i Mediadubb International.
Det kanske inte är Hans Walhgren nu när jag tänker efter. Det kan även vara Sture Ström. Vet någon av er bättre? Jag har lyckligtvis delvis laddat upp ett avsnitt med honom på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=9EuGufv6ud8
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Jag tycker inte att jag känner igen Sture Ström i hans röst, det låter snarare mer som Andreas Nilsson i det här klippet.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Jag tror inte ens att Nilsson medverkade under den säsongen. Dessutom tycker jag att rösten låter betydligt äldre. Han borde ha varit omkring 30 vid den tiden.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Erika

Visserligen är rösten lite förställd och så, men jag är ändå säker på att Balthazars röst görs av Hans Wahlgren.

Beck

Hej Anders!

Ja, det är rätt avsnitt! Tack ska du ha!  :D
Jag har inte sett detta på över 20 år!

Är det någon som har The Magic Sack Of Mr. Nicholas med svenska röster?


Anders

Jo, det kan nog stämma. Jag tyckte först att hans röst påminde om Ulysses Ferals i SWAT Kats, vars röst enligt någon på Dubbningshemsidan ska ha gjorts av Ström snarare än Walhgren. När jag jämförde rösterna igen nu lät de inte så lika som jag mindes dem. Jag tycker dock att Wahlgren och Ström har ganska snarlika röster när de pratar i det tonläget.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Anders

Det hade även varit något att få reda på vem som gjorde Balthazars röst i Media Dubbs dubbning.

Han har i alla fall bland annat dykt upp i följande avsnitt:

The Smurfs' Springtime Special
Papa's Wedding Day
Handy's Kite
The Moor's Baby
A Circus For Baby
The Little Orange Horse With The Gold Shoes
Puppy
Bigmouth's Friend
Brainy Smurf, Friend To All The Animals
Future Smurfed
Flighty's Plight
Gargamel's Last Will
Poet The Know-It-All
Denisa's Slumber Party
A Smurf For Denisa
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

gstone

Har dom sju smurf speciellalerna dubbats och släppets i sverige ? Dom är som följer

Here Comes the Smurfs

The Smurf Springtime Special

The Smurfs Christmas Special

My Smurfy Valentine

The Smurfic Games

Smurfily Ever After

Tis the Season to Be Smurfy"

Vet ni om dessa spiecjellaler  har kommit till sverige ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Förlåt att jag dragit upp ett gammalt ämne, men har The Smurfs: A Christmas Carol (2011) eller The Smurfs: The Legend of the Smurfy Hollow (2013) dubbats eller visats/släppts i Sverige? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 21 februari 2017 kl. 18:19:46
Förlåt att jag dragit upp ett gammalt ämne, men har The Smurfs: A Christmas Carol (2011) eller The Smurfs: The Legend of the Smurfy Hollow (2013) dubbats eller visats/släppts i Sverige? ^^
Ja, båda filmerna har dubbats till svenska. De har inte sänts på TV, men har släppts på DVD på var sin DVD-volym. Den förstnämnda filmen släpptes under originaltitel, medan den sistnämnda hette Smurfdalens Hemlighet i Sverige. The Smurfs: A Christmas Carol verkar tyvärr vara utgången numera, men Smurfdalens hemlighet finns fortfarande kvar på bl.a. Discshop.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2017 kl. 14:45:36
Ja, båda filmerna har dubbats till svenska. De har inte sänts på TV, men har släppts på DVD på var sin DVD-volym. Den förstnämnda filmen släpptes under originaltitel, medan den sistnämnda hette Smurfdalens Hemlighet i Sverige. The Smurfs: A Christmas Carol verkar tyvärr vara utgången numera, men Smurfdalens hemlighet finns fortfarande kvar på bl.a. Discshop.

Du vet möjligen ingenting om rösterna i filmerna?  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg


TonyTonka

För ett par år sedan så släpptes det ganska många dvd-filmer med avsnitt av Smurfarna, är det någon som har koll på hur många avsnitt det finns totalt på DVD i Sverige?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Jag kom på en till fråga, har tilläggsdubbningen av Mediadubb International (där Andreas Nilsson och Steve Kratz är utbytta mot Erik Ahrnbom och Jan Simonsson) någonsin släppts på vhs eller dvd? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  3 mars 2017 kl. 17:21:44
Jag kom på en till fråga, har tilläggsdubbningen av Mediadubb International (där Andreas Nilsson och Steve Kratz är utbytta mot Erik Ahrnbom och Jan Simonsson) någonsin släppts på vhs eller dvd? ^^
Inte på VHS, men en ganska stor del av de DVD-släppta avsnitten är just de avsnitt som Mediadubb International dubbade.

Citat från: TonyTonka skrivet  3 mars 2017 kl. 00:05:27
För ett par år sedan så släpptes det ganska många dvd-filmer med avsnitt av Smurfarna, är det någon som har koll på hur många avsnitt det finns totalt på DVD i Sverige?  ???
Om jag inte har räknat fel har hela säsong 1 - 3 (sammanlagt 82 avsnitt) av Smurfarna släppts på DVD i Skandinavien, samt merparten av säsong 4 (närmare bestämt 24 av de 28 avsnitten - 4 avsnitt saknas alltså). Sen har en mindre mängd lösryckta avsnitt från säsong 5 och 6 även släppts på DVD, men där rör det sig inte om ens i närheten av kompletta säsonger. Inget från säsong 7 - 9 har släppts på DVD, vilket är synd i och med att ett flertal säsong 9-avsnitt släppts på VHS under 1990-talet.