Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

The Magic Voyage

Startat av MoraNisse, 3 juni 2020 kl. 07:31:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MoraNisse

Har filmen The Magic Voyage dubbats till svenska?

Daniel Hofverberg

Ja, den tyska tecknade filmen Die Abenteuer von Pico und Columbus från 1992 - som i USA dubbades till engelska och döptes om till The Magic Voyage - har dubbats till svenska. Filmen har tyvärr inte släppts på DVD i Sverige, utan bara på VHS - den släpptes av Scanbox 1997 under den svenska titeln Den magiska resan (ej att förväxlas med PageMaster - den magiska resan; de två filmerna har trots de snarlika titlarna ingenting gemensamt).

Tyvärr vill jag minnas att det inte fanns utsatt några dubbcredits alls på den svenska VHS-utgåvan. :(

MoraNisse

Ignorera de jag skrev i Önska Creditlistor.När jag skulle posta detta stod de att det int existerade

Daniel Hofverberg

Det beror på att du är gäst (oregistrerad), och gäster kan inte skapa nya trådar direkt; utan de trådarna måste godkännas av administratör innan de syns.

För att slippa det rekommenderar jag att du registrerar dig som medlem - det tar bara en halv minut, och efter det kommer alla trådar och inlägg bli synliga direkt. :)

MOA

Efter att ha sett filmen tror jag Håkan Mohede medverkar men på de andra är jag osäkra

MOA

Denna film har 2 engelska dubbningar

Adam Larsson

#6
Citat från: MOA skrivet  5 juni 2020 kl. 21:58:56Efter att ha sett filmen tror jag Håkan Mohede medverkar men på de andra är jag osäkra
Jag tror det med

MOA

#7
Citat från: Adam Larsson skrivet 22 oktober 2023 kl. 20:44:11Jag tror det med
Nu var de 3 år sen jag såg denna film & jag har glömt de mesta,har inget minne av rösterna eller ens vad filmen handlade om. Man kanske skulle fråga Håkan om detta,om han medverkade & minns blir de nog ett väldigt intressant svar

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 22 oktober 2023 kl. 21:42:38Man kanske skulle fråga Håkan om detta,om han medverkade & minns blir de nog ett väldigt intressant svar
Jag kan ta och fråga Håkan Mohede om saken. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 oktober 2023 kl. 21:48:32Jag kan ta och fråga Håkan Mohede om saken. :)
Jag får be honom om ursäkt om jag hörde fel men har som sagt glömt allt efter 3 år
Jag startade också detta ämne innan jag var registrerad medlem

MOA

Ursäkta om jag frågar en månad senare men har du fått svar från Håkan eller har du kontaktat honom alls?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  4 november 2023 kl. 13:40:38Ursäkta om jag frågar en månad senare men har du fått svar från Håkan eller har du kontaktat honom alls?
Jag har nog glömt bort att maila till Håkan, ska göra det under helgen.

Fast en månad sedan är det faktiskt inte, utan bara knappa två veckor...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 november 2023 kl. 20:34:03Jag har nog glömt bort att maila till Håkan, ska göra det under helgen.

Fast en månad sedan är det faktiskt inte, utan bara knappa två veckor...
Nästan en månad senare ser jag att jag skrev mitt första inlägg som registrerad medlem här. Nu kommen frågan: Har Daniel kontaktat Håkan & vad har han då svarat om han gjort de?