Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hans-Erik Dyvik Husby (1972-2021)

Startat av Adam, 20 november 2021 kl. 00:07:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam

Sångaren och skådespelaren Hans-Erik Dyvik Husby, känd för att ha spelat huvudrollen i filmen Cornelis från 2010, samt som "Hank von Helvete/Hell" i Death-Punkbandet Turbonegro, har nyss avlidit.

För mig kom denna nyhet som en riktig kniv i hjärtat, då Hans inte bara var en fantastisk sångare och frontman (i mitt tycke), utan även en fantastisk skådespelare. Ingen annan än han var född till att spela Cornelis Vreeswijk
😔🙏
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet 20 november 2021 kl. 00:07:15
Sångaren och skådespelaren Hans-Erik Dyvik Husby, känd för att ha spelat huvudrollen i filmen Cornelis från 2010, samt som "Hank von Helvete/Hell" i Death-Punkbandet Turbonegro, har nyss avlidit.

För mig kom denna nyhet som en riktigt kniv i hjärtat, då Hans inte bara var en fantastisk sångare och frontman (i mitt tycke), utan även en fantastisk skådespelare. Ingen annan än han var född till att spela Cornelis Vreeswijk
😔🙏

Har aldrig hört talas om honom men det var alldeles för tidigt att gå ur tiden, må han vila i frid...

JRL

Blev riktigt ledsen när jag hörde om hans död. Han var en skicklig musiker och skådespelare, som har haft ett komplicerat liv som han verkligen kämpade för att få rätsida på.

Vila i frid. 49 är ingen ålder.

Erika



Daniel Hofverberg

Mycket sorgligt att höra att han gått bort så ung.  :'(

Jag har ärligt talat aldrig ens hört Hans-Erik som sångare, men däremot var han ju utmärkt i huvudrollen i Cornelis - en mycket minnesvärd insats, och riktigt porträttlik. Ärligt talat är hans rollprestation nästan det enda jag kommer ihåg av filmen, så här tio år senare...

Elios

Inte för att jag alls visste vem han var så är det tråkigt naturligtvis.
Har ju hört talas om Cornelis filmen men aldrig sett den. Var med i den här åldern som Cornelis gick bort.  :-[