Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Rumble

Startat av gstone, 27 november 2021 kl. 10:43:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Rumble kommer inte längre gå på bio utan kommer nu istället gå dräkt till Paramount+ isället.

Den här också flyttas ner från Febuari 2022 till 15:e December i år.

Den stora fråga här hur blir det nu med dubb credits😞🙁😣😣😖😫❗️

Kommer det alls att gå att få tag i ?

Jag skulle så gärna vilja veta dom svenska rösterna i filmen !😢😢😢
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 november 2021 kl. 10:43:03
Rumble kommer inte längre gå på bio utan kommer nu istället gå dräkt till Paramount+ isället.

Den här också flyttas ner från Febuari 2022 till 15:e December i år.

Vi vet väl dock inte om det gäller i länder utöver USA?

Jag tar tillbaka frågan i och med att jag precis kollade på Filmstadens såväl som UIPs hemsida och där fanns ingen information längre, så gissningsvis gäller det även här.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

#2
Jag villl  ha credits till Rumble ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill hja credits till Rumble !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 27 november 2021 kl. 20:33:10
Medverkar Joakim Jennefors där?
Gstone har gjort det här några gånger, när han inte får något som han vill så har han ibland spammat inlägg och frågor i flera olika ämnen som inte har något med saken att göra.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2021 kl. 20:35:08
Gstone har gjort det här några gånger, när han inte får något som han vill så har han ibland spammat inlägg och frågor i flera olika ämnen som inte har något med saken att göra.

Precis, Gstone du är ju faktiskt 24 så du måste rycka upp dig och ha tålamod!

Erika

Ser gärna att du, Gstone, slutar att spamma - det är både tröttsamt och du kastar bort tid. Daniel (eller någon annan) kommer tids nog få tag på credits, så ha tålamod!

Daniel Hofverberg

Jag har ett par gånger försökt att få fram dubbcredits från Paramount+, men de har inte behagat sig att svara på mina mail överhuvudtaget. Tyvärr verkar Paramount+ (till skillnad från Disney+ och Netflix) heller aldrig ha utsatt dubbcredits efter sluttexterna på tjänsten, varför man heller inte kan räkna med att sådana ska finnas på den här filmen. :(

Om dubbningen av Rumble beställdes och färdigställdes av UIP innan biopremiären drogs in, så finns det kanske en chans att man kan få tag i creditlista från UIP. Om inte, så blir det nog tyvärr väldigt svårt att få fram något - men jag ska göra ett tappert försök när premiären börjar närma sig. :)

Finns det förresten några belägg för att Rumble kommer att släppas även i Norden redan den 15 december? Alla artiklar jag hittar på nätet nämner bara USA, och det är ju inte alls ovanligt att Paramount+ släpper filmer och serier i resten av världen månader efter den amerikanska premiären.

Citat från: Erika skrivet 27 november 2021 kl. 20:58:57
Ser gärna att du, Gstone, slutar att spamma - det är både tröttsamt och du kastar bort tid.
Jag instämmer fullständigt. Gstone, det här är din sista varning - du får inte spamma flera trådar med samma eller liknande inlägg, i synnerhet inte trådar som inte har med saken att göra. :(

gstone

Jag har nu fått veta från en källa att Eurotroll dubbar filmen.

Så nu vet vi alla fall vilka vi ska fråga ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 december 2021 kl. 21:46:36
Jag har nu fått veta från en källa att Eurotroll dubbar filmen.

Så nu vet vi alla fall vilka vi ska fråga ;D

Då fick du praktiskt taget som du ville!  :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2021 kl. 21:20:44
Jag har ett par gånger försökt att få fram dubbcredits från Paramount+, men de har inte behagat sig att svara på mina mail överhuvudtaget. Tyvärr verkar Paramount+ (till skillnad från Disney+ och Netflix) heller aldrig ha utsatt dubbcredits efter sluttexterna på tjänsten, varför man heller inte kan räkna med att sådana ska finnas på den här filmen. :(

Om dubbningen av Rumble beställdes och färdigställdes av UIP innan biopremiären drogs in, så finns det kanske en chans att man kan få tag i creditlista från UIP. Om inte, så blir det nog tyvärr väldigt svårt att få fram något - men jag ska göra ett tappert försök när premiären börjar närma sig. :)

Finns det förresten några belägg för att Rumble kommer att släppas även i Norden redan den 15 december? Alla artiklar jag hittar på nätet nämner bara USA, och det är ju inte alls ovanligt att Paramount+ släpper filmer och serier i resten av världen månader efter den amerikanska premiären.
Jag instämmer fullständigt. Gstone, det här är din sista varning - du får inte spamma flera trådar med samma eller liknande inlägg, i synnerhet inte trådar som inte har med saken att göra. :(

Jag ska sluta spamma  :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Nu under kvällen har Rumble dykt upp på Paramount+, men den går inte att spela upp överhuvudtaget... När man söker på titeln och klickar på miniatyrbilden på webbsidan kommer man tillbaka till startsidan, och om man gör samma sak i mobilappen får man ett felmeddelande "We are currently experiencing some technical difficulties. Please check again later". :(

Med andra ord är det fortfarande oklart om tanken var att filmen skulle ha lanserats idag även i de nordiska länderna, precis som i USA, men att något gått snett; eller om den dykt upp på tjänsten för fort och att filmen inte alls varit tänkt att släppas idag...

Jag hittar inga referenser till Europa alls vad gäller Rumble när jag söker på nätet, utan bara USA, och på Wikipedia står det bara att filmen lanseras i USA idag, så svårt att säga vad som egentligen varit meningen.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2021 kl. 21:12:06
e are currently experiencing some technical difficulties. Please check again later". :(

Med andra ord är det fortfarande oklart om tanken var att filmen skulle ha lanserats idag även i de nordiska länderna, precis som i USA, men att något gått snett; eller om den dykt upp på tjänsten för fort och att filmen inte alls varit tänkt att släppas idag...

Jag hittar inga referenser till Europa alls vad gäller Rumble när jag söker på nätet, utan bara USA, och på Wikipedia står det bara att filmen lanseras i USA idag, så svårt att säga vad som egentligen varit meningen.

Så den kommer gå på bio i Sverige ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2021 kl. 21:12:06
Nu under kvällen har Rumble dykt upp på Paramount+, men den går inte att spela upp överhuvudtaget... När man söker på titeln och klickar på miniatyrbilden på webbsidan kommer man tillbaka till startsidan, och om man gör samma sak i mobilappen får man ett felmeddelande "We are currently experiencing some technical difficulties. Please check again later". :(


Kan du ändå få fram credits från Eurotroll ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 december 2021 kl. 21:26:26
Så den kommer gå på bio i Sverige ?
Det tror jag knappast, men däremot är det inget som säger att den nödvändigtvis var tänkt att släppas just idag på Paramount+ - kan lika gärna vara imorgon, nästa vecka eller om en månad...

Citat från: gstone skrivet 15 december 2021 kl. 21:27:19
Kan du ändå få fram credits från Eurotroll ?
Med stor sannolikhet, ja - men först efter att filmen faktiskt har släppts, då de inte lämnar ut uppgifter till filmer/serier som inte haft premiär än.

Vi får alltså vänta tills filmen faktiskt finns och går att spela upp på Paramount+ innan man kan vända sig till Eurotroll. :)

Eventuellt kan man få dubbcredits från Paramount+ före det, men med tanke på att de oftast inte ger annat än "goddag yxskaft"-svar så är väl sannolikheten inte särskilt stor...