Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilka tycker ni är dubbarnas bästa insatser?

Startat av jimstrom, 3 februari 2014 kl. 23:12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JRL

Citat från: MOA skrivet 11 november 2021 kl. 13:40:40
Nu har ni gått utanför ämnet

Om man ska hålla benhårt på ämnet riskerar man att ta död på många intressanta diskussioner. Det är inte så enkelt som att bara försöka flytta diskussionen till en ny tråd. Så länge man citerar de relevanta delarna av de inlägg man svarar på så tycker jag inte att det stör om man kommer in på sidospår då och då. När man är ett gäng entusiaster som diskuterar vet man aldrig riktigt vart man hamnar, och det tycker jag man ska se som någonting positivt.

Är inte moderator, men efter otaliga år på olika forum är min erfarenhet att sammanhållningen bli bättre om man tillåter att diskussionerna får avvika från trådens ämne (så länge det inte sker några personangrepp eller liknande).

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  5 november 2021 kl. 23:28:31
Sara Sommerfeld - Kida och Mai ( i "Avatar ).

Förlåt men Avatar har väl aldrig dubbats till svenska heller?  ???

Men jag håller med om Kida!  :) (tätt följd av Angie i Hajar som Hajar)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2021 kl. 22:36:02
Förlåt men Avatar har väl aldrig dubbats till svenska heller?  ???

Avatar som i The Last Airbender, inte den med det blåa folket.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  6 november 2021 kl. 22:01:38
Hon var för taskig mot Blixten och gjorde det bara värre för honom.

Jag förstår varför Blixten gav henne en chans sen, men det kändes inte riktigt "earned"

Jag förstår hur du tänker för jag personligen avskyr karaktären Fru Sköldpadda och hennes son Shelby som medverkar i Musses Verkstad även om Fru Sköldpadda är jättebra skådespelad! (behöver knappast nämna Shelby då han aldrig talar som när som på ett brev som Kalle läser), Fru Sköldpadda tvingad Kalle att vara barnvakt till Shelby och Shelby trakasserar Kalle!

(visserligen är hans brorsöner - nåja, systersöner - Knattarna och Jordekorrarna Piff & Puff inte heller alltid så snälla mot Kalle, men till skillnad från de två ovannämnda sköldpaddorna så tycker jag att de hör hemma i Kalles område och är riktigt charmiga)

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 24 september 2021 kl. 12:47:57
Göran Gillinger - Emile, Brent, Daffy.


Persbrandt - Gill

Jag håller med om Emile, han är också en av de bästa rollerna hos Göran för min del...

Vad gäller Daffy så gillar jag mest Mikael Roupé men Göran kommer bra nära...

Jag håller även med om Gill angående Mikael Persbrandt, likaså också Kron i Dinosaurier...

Will Siv

#320
Citat från: Will Stewart skrivet  5 november 2021 kl. 23:28:31
Istället för att uppdaterad listan igen ( och igen ), fortsätter jag här istället:

Linn Ehrner - Adora ( "She-Ra" )

Lina Hedlund - Susan ( "Monsters VS Aliens" ), Twilight Sparkle ( "MLP" ), Kitty Mjuktass ( "Mästerkatten" ) och Kattra ( "She-Ra" )

Claes Månsson - Wallace och Kung Candy.

Annika Barklund - Ty Lee i "Avatar"

Oscar Harrysson - Skepparn.

Rakel Wärmländer - Ursula i "Kiki's Expressbud"

Mikaela Ardai Jennefors - Chihiro i "Sprited Away", Toph i "Avatar"

Jesper Adefelt - Hicke och Tintin.

Göran Engman - Herb Copperbottom i "Robotar"

Norea Sjöquist - Jenny ( "Mitt Liv Som Tonårsrobot" ) och Glimmer ( "She-Ra" )

Ester Sjögren - Sheeta ( "Slottet i Himlen" ), Arriety ( "Lånaren Arriety" ), Parfyma och Mermista i "She-Ra".

Bengt Järnblad - Kungen ( "Bilar" ) och Teddy ( "Toy Story 3" )

Stephan Karlsen - Svarte Petter och Greve Dooku.

Sara Sommerfeld - Kida och Mai ( i "Avatar ).
Nu fortsätter jag här:
( har även uppdaterad den första listan jämförd med Disneyfantastens )

Rachel Molin - Lola och Mamma Mu.

Björn Gedda - Bandis.

Robyn - Miranda och Prinsessan Selenia.

Jennie Jahns - Velma.

BoBo Eriksson - Shaggy.

Malin Berghagen Nilsson - Daphne och Sally.

Eva Rydberg - Mrs. Tweedy.

Benke Skogholt - Cobra Bubbles.

Magnus Ehrner - Byggare Bob.

Jonas Bergström - Robin Hood.

Mats Qviström - Tintin och Radion.

Jenny Whålander - Marlene.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 24 september 2021 kl. 12:47:57
Jag hade valt Mimmi och Mandy för Lizette.

Vilken karaktär är Mandy nu igen?  ???

Jag håller även helt med om Mimmi!  :D (under förutsättning att du syftar på Mimmi Pigg), hennes tolkning är väldigt lik Russi Taylor, men är hon även väldigt bra som Snövit (en roll hon spelade i flertal sammanhang bl.a. Hos Musse och Sofia Den Första), Atta i Ett Småkryps Liv, Krista i Ferngully Den Sista Regnskogen, Hope Betterman i Croodarna 2 En Ny Tid, m.fl. men jag skulle välja en så jag tog Askungen!

(förresten så tycker jag det är lite synd att Pålsson själv inte sjunger i 2an, men det har 3an fixat till, Pålsson har en så fantastisk sångröst och en jättevacker röst överlag också)

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 24 september 2021 kl. 12:47:57
För Monica Forsberg - Knattarna.

Jag håller med om Knattarna, de ingår också i mina favoriter bland Forsbergs roller, samma med Piff, Bjäril i Wuzzlarna, Bombo i Bumbibjörnarna, Rebecca Cummingham i Luftens Hjältar, Gåsalyn i Darkwing Duck, Shantis Mamma i Djungelboken 2, Fa Li i Mulan, m.fl.

(jag gillar inte när Knattarna låter som "riktiga pojkar")

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  3 januari 2022 kl. 00:29:08
Nu fortsätter jag här:
( har även uppdaterad den första listan jämförd med Disneyfantastens )

Rachel Molin - Lola och Mamma Mu.

Björn Gedda - Bandis.

Robyn - Miranda och Prinsessan Selenia.

Jennie Jahns - Velma.

BoBo Eriksson - Shaggy.

Malin Berghagen Nilsson - Daphne och Sally.

Min favorit bland Rachel Mohlins roller är nog Frida Kahlo i Coco, men hon är även väldigt bra som Lola och Mamma Mu, men sistnämnda är i och för sig EM svensk produktion men iaf...

Min favorit bland Björn Geddas roller är nog Herr Kotten i Toy Story 3, men som Bandis är han också jättebra...

Vilken Robyn?

Min favorit bland Jennie Jahns roller är nog Moster Kate i Big Hero 6, men jag håller även med om Velma, och även Drottning Arianna i Trassel Serien, Ellie i Ice Age filmerna, m.fl. ingår, hon har visserligen bara en replik men fungerar ändå som Priscilla i Zootropolis...

BoBo Eriksson har väl förresten bara spelat Shaggy som enda roll någonsin?  ??? (i vilket fall som helst så gör han den rollen bra, även om jag anser att Jesper Adefelt, Thomas Engelbrektson och Peter Harryson överträffar honom)

Min favorit bland Malin Berghagen Nilssons roller är nog Nakoma i Pocahontas, men jag håller även med om Daphne och Sally...

Edit: såg att du hade lagt till Bob Parr hos Allan Svensson och jag får lov att hålla med dig även där...

Will Siv

#324
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 11:08:48
Vilken karaktär är Mandy nu igen?  ???
"Grymma Sagor med Billy & Mandy"

Måste tillägga att Lizette även var Raven i "Teen Titans", har inte då inte hört originalet på svenska fast hon är en av mina favorit karaktärer.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 11:15:57
Vilken Robyn?

https://youtu.be/J294A-R1Cjk

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2022 kl. 11:15:57
Min favorit bland Jennie Jahns roller är nog Moster Kate i Big Hero 6, men jag håller även med om Velma, och även Drottning Arianna i Trassel Serien, Ellie i Ice Age filmerna, m.fl. ingår, hon har visserligen bara en replik men fungerar ändå som Priscilla i Zootropolis...


Min favorit bland Malin Berghagen Nilssons roller är nog Nakoma i Pocahontas, men jag håller även med om Daphne och Sally...
Vill tillägga att Jennie var jättebra som Sally med ( roligt att Velma hoppade in för Daphne  ;) )

tror även Annica Smedius, Annelie Bhagavan och/eller Sharon Dyall hade passat perfekt som Sally.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  3 januari 2022 kl. 11:59:26
"Grymma Sagor med Billy & Mandy"

Måste tillägga att Lizette även var Raven i "Teen Titans", har inte då inte hört originalet på svenska fast hon är en av mina favorit karaktärer.

Visst ja, dubbelkollade igår och såg att Mandy faktiskt är med i mitt kollage...

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  3 januari 2022 kl. 12:06:26

https://youtu.be/J294A-R1Cjk
Vill tillägga att Jennie var jättebra som Sally med ( roligt att Velma hoppade in för Daphne  ;) )

tror även Annica Smedius, Annelie Bhagavan och/eller Sharon Dyall hade passat perfekt som Sally.

Okej, sökte just upp Robyns namn på Svenska röster & credits och fick två resultat, det ena var Selenia som du nämnde i Arthur och Minimojerna, den filmen tror jag inte att jag har sett, den andra var Tom och Jerry Gör Stan Osäker, det åsyftar dock karaktären Robyn Starling som spelas av Eleonor Telcs (aka Cera i Landet För Längesedan uppföljarna)...

(Eleonor är bra i bägge dessa roller och även som flickan i Casper och Aleu i Balto 2)

Så vilken karaktär är Miranda?

Sen tog Jennie Jahns även över rollen som Bonnies Mamma i Toy Story kortfilmerna + Toy Story 4... (Malin spelade rollen i Toy Story 3)

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2022 kl. 11:12:00
Okej, sökte just upp Robyns namn på Svenska röster & credits och fick två resultat, det ena var Selenia som du nämnde i Arthur och Minimojerna, den filmen tror jag inte att jag har sett, den andra var Tom och Jerry Gör Stan Osäker, det åsyftar dock karaktären Robyn Starling som spelas av Eleonor Telcs (aka Cera i Landet För Längesedan uppföljarna)...

(Eleonor är bra i bägge dessa roller och även som flickan i Casper och Aleu i Balto 2)

Så vilken karaktär är Miranda?
Resan till Melonia.

Disneyfantasten