Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2022 kl. 21:38:50
Jag skulle vilja ha credits till Victor och Josefine.
Långfilmen eller TV-serien?

Disneyfantasten

Jag fick nyligen reda på att det finns en film av Warner som heter På Rymmen (Born To Be Wild) (1995) som dubbats till svenska och då undrar jag; vilka är de svenska rösterna i den?

Och hur vet jag att filmen dubbats till svenska? Jo, tack vare den här;
https://www.youtube.com/watch?v=9UiB8bN1WfA&t=120s (kolla vid 1:22-11:35 )

Sidospår: Förresten lite konstigt att detta exemplar av Trollet i Parken hade reklam, för jag minns att mitt exemplar inte alls hade någon reklam...

Hursomhelst, detta ska som sagt handla om På Rymmen (Born To Be Wild) (1995), kan du fixa det?  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2022 kl. 12:20:40
Jag fick nyligen reda på att det finns en film av Warner som heter På Rymmen (Born To Be Wild) (1995) som dubbats till svenska och då undrar jag; vilka är de svenska rösterna i den?

Och hur vet jag att filmen dubbats till svenska? Jo, tack vare den här;
https://www.youtube.com/watch?v=9UiB8bN1WfA&t=120s (kolla vid 1:22-11:35 )

Sidospår: Förresten lite konstigt att detta exemplar av Trollet i Parken hade reklam, för jag minns att mitt exemplar inte alls hade någon reklam...

Hursomhelst, detta ska som sagt handla om På Rymmen (Born To Be Wild) (1995), kan du fixa det?  :)
Dubbningen är gjord av Videobolaget & Kit Sundqvist så det blir nog inte det lättaste att få reda på...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2022 kl. 12:49:17
Dubbningen är gjord av Videobolaget & Kit Sundqvist så det blir nog inte det lättaste att få reda på...

Hur vet du det?


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2022 kl. 12:54:21
Det stod på VHS omslaget.

Jag har aldrig sett filmen och jag har den ännu inte i min samling, samma med Little Giants som också var med i reklamen, men den har antagligen aldrig dubbats till svenska...

Stod det något om svenska röster på omslaget? (jag tyckte mig höra Nick Atkinson i trailern)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2022 kl. 12:58:55
Jag har aldrig sett filmen och jag har den ännu inte i min samling, samma med Little Giants som också var med i reklamen, men den har antagligen aldrig dubbats till svenska...

Stod det något om svenska röster på omslaget? (jag tyckte mig höra Nick Atkinson i trailern)
På baksidan stod det typ

Alla talar svenska

Svensk produktion:
Kit Sundqvist
Videobolaget,
Solna


Men ingenting om några röster.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2022 kl. 13:08:08
På baksidan stod det typ

Alla talar svenska

Svensk produktion:
Kit Sundqvist
Videobolaget,
Solna


Men ingenting om några röster.

Då är kanske röstidentifiering den enda lösningen...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2022 kl. 13:08:08
På baksidan stod det typ

Alla talar svenska

Svensk produktion:
Kit Sundqvist
Videobolaget,
Solna


Men ingenting om några röster.

Jag gissar att filmen aldrig givits ut på DVD i Sverige?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2022 kl. 13:48:40
Jag gissar att filmen aldrig givits ut på DVD i Sverige?
Jag är inte säker men jag tror inte att den finns på DVD här.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2022 kl. 12:20:40
Jag fick nyligen reda på att det finns en film av Warner som heter På Rymmen (Born To Be Wild) (1995) som dubbats till svenska och då undrar jag; vilka är de svenska rösterna i den?

Och hur vet jag att filmen dubbats till svenska? Jo, tack vare den här;
https://www.youtube.com/watch?v=9UiB8bN1WfA&t=120s (kolla vid 1:22-11:35 )

Sidospår: Förresten lite konstigt att detta exemplar av Trollet i Parken hade reklam, för jag minns att mitt exemplar inte alls hade någon reklam...

Hursomhelst, detta ska som sagt handla om På Rymmen (Born To Be Wild) (1995), kan du fixa det?  :)

jag skulle vilja veta vilka som dubbAr Gus Charnley, Max Carr,  Det. Lou Greenberg och Tolken !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2022 kl. 12:20:40
Jag fick nyligen reda på att det finns en film av Warner som heter På Rymmen (Born To Be Wild) (1995) som dubbats till svenska och då undrar jag; vilka är de svenska rösterna i den?

Och hur vet jag att filmen dubbats till svenska? Jo, tack vare den här;
https://www.youtube.com/watch?v=9UiB8bN1WfA&t=120s (kolla vid 1:22-11:35 )

Sidospår: Förresten lite konstigt att detta exemplar av Trollet i Parken hade reklam, för jag minns att mitt exemplar inte alls hade någon reklam...

Hursomhelst, detta ska som sagt handla om På Rymmen (Born To Be Wild) (1995), kan du fixa det?  :)
Jag har På rymmen på VHS i min samling, men om inte mitt minne sviker mig fanns det inga utsatta dubbcredits på själva kassetten - utan bara det lilla som stod på omslaget.

Det var en riktigt bra film, vill jag minnas - och jag kommer ihåg det som en bra dubbning. Men Kit & Co. verkar ju tyvärr inte ha sparat rollistor till i stort sett någonting, och sannolikheten att Warner Bros. skulle ha kvar dokumentation efter så många år lär väl vara ganska liten - och även om de skulle ha det, lär det ju inte bli lätt att få tag i rätt person för det, då det antagligen kräver kontakt med Warner Bros. i USA... :(

Så mest troligt får man nog lov att ta till röstidentifiering i kombination med kontakter med skådespelare. Jag ska se vad jag kan göra. :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2022 kl. 13:48:40
Jag gissar att filmen aldrig givits ut på DVD i Sverige?
Jag är också ganska säker på att filmen inte släppts på DVD i Sverige, utan bara VHS.

Dessutom har filmen sänts ett flertal gånger på FilmNet, TV1000 och Kanal 5 samt en enda gång på SVT, men jag minns på rak arm inte om TV-sändningarna var dubbade eller textade.

gstone

När säsong 2 av Gröna ägg och skinka kommmer i april , kan du lägga ut credits på Hemsidan  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 mars 2022 kl. 21:41:32
När säsong 2 av Gröna ägg och skinka kommmer i april , kan du lägga ut credits på Hemsidan  ?
Självklart. :)