Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 november 2021 kl. 13:32:45
Då Disney inte lämnar ut uppgifter till filmer förrän efter premiären, och de förstås inte jobbar under helgerna, så är måndag det absolut tidigaste. Men med tanke på att Disney Character Voices fortfarande inte har svarat på mina mail om Raya och den sista draken, trots att det gått över åtta månader, så kan det lika gärna dröja ett halvår till innan jag får creditlistor till Encanto. :(

Det bästa vore alltså om någon som ser filmen på bio kunde fotografera av dubbcreditsen, så att man kunde skriva av allting den vägen. :)

Fast även om det dröjer innan du publicerar Encanto på Svenska röster & credits, tror du då att det kan gå att publicera det på forumet tillsvidare?  :) (det är iallafall bättre än ingenting)

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 november 2021 kl. 17:12:46
Hur ligger det till med credits för Ron rör om? Tror du att du kan få fram dem innan dess att filmen släpps på Disney+ om drygt tre veckor?
Jag har mailat till Disney Character Voices International samma dag som biopremiären, men har inte fått något svar alls än.

Så mitt bästa svar är väl: Your guess is as good as mine... ;)

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2021 kl. 17:45:59
Fast även om det dröjer innan du publicerar Encanto på Svenska röster & credits, tror du då att det kan gå att publicera det på forumet tillsvidare?  :) (det är iallafall bättre än ingenting)
Jag publicerar credits till Encanto så fort jag fått dem, men ingen aning om det blir på måndag eller om ett halvår; då Disney Character Voices är oerhört svårberäkneliga... Jag har som sagt fortfarande inte fått svar på mail jag skickade för 7 månader sedan, trots ett par påminnelser. :(

Det bästa vore som sagt om någon som ser filmen på bio kunde fotografera dubbcreditsen och skriva av, så kommer man sannolikt få kompletta credits snabbare än vad som är möjligt om man ska vänta på Disney Character Voices...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 17:51:38
Jag har mailat till Disney Character Voices International samma dag som biopremiären, men har inte fått något svar alls än.

Så mitt bästa svar är väl: Your guess is as good as mine... ;)
Jag publicerar credits till Encanto så fort jag fått dem, men ingen aning om det blir på måndag eller om ett halvår; då Disney Character Voices är oerhört svårberäkneliga... Jag har som sagt fortfarande inte fått svar på mail jag skickade för 7 månader sedan, trots ett par påminnelser. :(

Det bästa vore som sagt om någon som ser filmen på bio kunde fotografera dubbcreditsen och skriva av, så kommer man sannolikt få kompletta credits snabbare än vad som är möjligt om man ska vänta på Disney Character Voices...

Det finns dock flera hakar i det; man kanske inte får använda mobilen i bio-salongen när filmen visas (jag brukar iallafall ha den avstängd när man är på biobesök för säkerhetens skull), man kanske inte hinner med allt, bilden kanske är suddig...

I mitt fall är iallafall mobilen full och har inget utrymme...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 17:51:38
Jag har mailat till Disney Character Voices International samma dag som biopremiären, men har inte fått något svar alls än.

Så mitt bästa svar är väl: Your guess is as good as mine... ;)

Då får vi väl bara ta och se. Är det så att du inte har dem till dess är det ju bara att man kollar hur det ser ut på Disney+ den 15 december.

Citat
Jag publicerar credits till Encanto så fort jag fått dem, men ingen aning om det blir på måndag eller om ett halvår; då Disney Character Voices är oerhört svårberäkneliga... Jag har som sagt fortfarande inte fått svar på mail jag skickade för 7 månader sedan, trots ett par påminnelser. :(

Det bästa vore som sagt om någon som ser filmen på bio kunde fotografera dubbcreditsen och skriva av, så kommer man sannolikt få kompletta credits snabbare än vad som är möjligt om man ska vänta på Disney Character Voices...

Om varken du fått dem eller någon skrivit av dem innan jul ska den ju dyka upp på Disney+ redan på julafton, så då kan man ju bara skriva av dem därifrån.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2021 kl. 17:55:41
Det finns dock flera hakar i det; man kanske inte får använda mobilen i bio-salongen när filmen visas (jag brukar iallafall ha den avstängd när man är på biobesök för säkerhetens skull), man kanske inte hinner med allt, bilden kanske är suddig...

I mitt fall är iallafall mobilen full och har inget utrymme...

Credits tror jag knappast det är någon fara att man fotar. Det är väl bara att förbereda sig på dem, hålla mobilen stadigt och knäppa av några bilder. I ditt fall är nog problemet egentligen bara att du saknar utrymme, men då undrar jag lite hur det kommer sig?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 november 2021 kl. 18:06:12
Då får vi väl bara ta och se. Är det så att du inte har dem till dess är det ju bara att man kollar hur det ser ut på Disney+ den 15 december.

Om varken du fått dem eller någon skrivit av dem innan jul ska den ju dyka upp på Disney+ redan på julafton, så då kan man ju bara skriva av dem därifrån.

Credits tror jag knappast det är någon fara att man fotar. Det är väl bara att förbereda sig på dem, hålla mobilen stadigt och knäppa av några bilder. I ditt fall är nog problemet egentligen bara att du saknar utrymme, men då undrar jag lite hur det kommer sig?

Att jag inte längre kan fota eller filma såklart, jag har ju tagit så många sådana!  ;)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2021 kl. 18:13:12
Att jag inte längre kan fota eller filma såklart, jag har ju tagit så många sådana!  ;)

Ja, alltså min fråga var ju hur det kommer sig att det är fullt på din mobil, men din bisats räcker ju gott som svar på det. Behöver du dock ha allt det på mobilen då?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 november 2021 kl. 18:46:44
Ja, alltså min fråga var ju hur det kommer sig att det är fullt på din mobil, men din bisats räcker ju gott som svar på det. Behöver du dock ha allt det på mobilen då?

Man vet ju aldrig...

Jag har försökt att föra över allt från mobilen till datorn (på samma sätt som jag också gjorde med surfplattan), men jag verkar inte klara av det ensam, jag behöver säkerligen hjälp till det...

Annars kanske någon annan kan fixa det!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2021 kl. 18:49:01
Man vet ju aldrig...

Jag har försökt att föra över allt från mobilen till datorn (på samma sätt som jag också gjorde med surfplattan), men jag verkar inte klara av det ensam, jag behöver säkerligen hjälp till det...

Annars kanske någon annan kan fixa det!
Koppla in sladden i telefonen & öppna den i en mapp på datorn.Välj sen alla filer du vill föra över.
Så gör jag.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 25 november 2021 kl. 21:32:22
Koppla in sladden i telefonen & öppna den i en mapp på datorn.Välj sen alla filer du vill föra över.
Så gör jag.

Jag har försökt att lägga in bilderna själv men lyckas inte trots ansträngningar!

Simon Axelsson

Det hade ju varit kul att få fram credits till den kommande kortfilmen Trolls: En Jul i Harmoni när den väl nått Sverige. Ska bli kul och se om det är samma röster som i Trolls 2: Världsturnén och om låtarna är bättre översatta än de var i den förra Trolls-julspecialen, om de översatta över huvud taget.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 november 2021 kl. 20:28:18
Det hade ju varit kul att få fram credits till den kommande kortfilmen Trolls: En Jul i Harmoni när den väl nått Sverige. Ska bli kul och se om det är samma röster som i Trolls 2: Världsturnén och om låtarna är bättre översatta än de var i den förra Trolls-julspecialen, om de översatta över huvud taget.
Den har jag faktiskt inte ens hört talats om, måste jag medge. Var, när och hur kommer den att släppas?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2021 kl. 01:13:42
Den har jag faktiskt inte ens hört talats om, måste jag medge. Var, när och hur kommer den att släppas?

Den ska släppas på DVD i Sverige den 13 december. I USA sändes den på TV under den svenska natten. Frågan är ju om den även kommer släppas på nån streamingtjänst eller så snart.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Kan du få fram credits till filmen Rumble ?

Den kommer på Paramount+ den 15:e December '

Den var från början menade för bio.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kanjag skulle jätte gärna ha  credits till filmen Rumble ?

Den kommer på Paramount+ den 15:e December '


SNÄLLA SNÄLLA S
NÄLLA SNÄLLA kan någon få fram det !!

United International Pictures Sweden är inbland i filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill jätte gärna ha  credits till filmen Rumble ?

Kan någon fixa credits till Rumble runt den 15/12 eller ?

SNÄLLA !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.