Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Re-släppt Disney klassiker - nya bonusmaterial?

Startat av Richardo, 11 april 2017 kl. 10:43:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Varsågod skrivet 11 november 2018 kl. 21:16:57
Du kan väl beställa dem online? Titlarna finns i flera etablerade online-butiker som säljer film.

Vad menar du med det? För mig är det enklast att köpa saker fysiskt!

Alexander

#226
Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 november 2018 kl. 20:02:39
Idag köpte jag volym 4, 5, 6 & 7 av Sofia Den Första, så nu är hela min Sofia-samling komplett!

Tyvärr hittade jag inte varesig Trassel Innan För Evigt eller Trassel Drottning För En Dag, trots att jag både igår letade i alla affärer i Mobilia, i Elgiganten nära där, i MediaMarkt i Svågertorp och i ICA MAXI nära mitt boende på Västra Hamnen och idag letade i både CityGross i Stora Bernstorp, Coop Forum nära Stadion, Coop Forum i Jägersro och CityGross i Rosengård...

(Detta retar mig så jag kan bli tokig, dessa två Trassel-filmer ska ju vara ganska lätta att hitta i affärerna...)

Vet någon bra tips på i vilka fler bra affärer i Malmö jag kan kolla som säljer DVD...?

Däremot hittade jag Frost Sing Along utgåvan... (som innehåller kortfilmen Olofs Frostiga Äventyr)

Jag har varit i  Malmö för ett tag sedan.
Testa Hemmakväll på Amiralsgatan, även andra Hemmakväll butiker kan vara bra att kolla hos.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 11 november 2018 kl. 21:36:33
Jag har varit i  Malmö för ett tag sedan.
Testa Hemmakväll på Amiralsgatan, även andra Hemmakväll butiker kan vara bra att kolla hos.  :)

Men Hemmakväll är väl bara en hyrbutik...

Disneyfantasten

Jag ska dock prova Elgiganten i Svågertorp den kommande helgen...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 november 2018 kl. 21:52:34
Men Hemmakväll är väl bara en hyrbutik...

Nejdå, du kan köpa filmer där också. Sålänge du går till hyllorna där det står "köpfilmer".  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 11 november 2018 kl. 22:05:08
Nejdå, du kan köpa filmer där också. Sålänge du går till hyllorna där det står "köpfilmer".  :)

Okej, men tack då... (jag har nämligen länge förknippat det som just en hyr-butik och vet att företaget tidigare hette Videomix)

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 november 2018 kl. 21:24:51
Vad menar du med det? För mig är det enklast att köpa saker fysiskt!

Hittar du inte filmerna i en fysisk butik så kanske du kan önska dig dem i julklapp?

Anders M Olsson

#232
Citat från: Alexander skrivet 11 november 2018 kl. 22:05:08
Nejdå, du kan köpa filmer där också. Sålänge du går till hyllorna där det står "köpfilmer".  :)

Ja, fast Hemmakväll håller på att byta profil helt och hållet. Flera butiker har gjorts om till rena godisbutiker utan några filmer alls. Märkligt att det kan finnas kundunderlag till så stora butiker som nästan bara säljer lösgodis...

TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 november 2018 kl. 12:23:14Märkligt att det kan finnas kundunderlag till så stora butiker som nästan bara säljer lösgodis...

Jeg trodde det bare var på grensen til Norge det var lønnsomt å ha løsgodisbutikker :)

Alexander

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 november 2018 kl. 12:23:14
Ja, fast Hemmakväll håller på att byta profil helt och hållet. Flera butiker har gjorts om till rena godisbutiker utan några filmer alls. Märkligt att det kan finnas kundunderlag till så stora butiker som nästan bara säljer lösgodis...

Jo, men jag pratade om butikerna i Malmö som fortfarande har, iallafall på Amiralsgatan

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 12 november 2018 kl. 11:59:55
Hittar du inte filmerna i en fysisk butik så kanske du kan önska dig dem i julklapp?

Jag önskar att det vore så enkelt, men när det gäller just filmer, utgåvor, VHS, DVD, Bluray och liknande så måste jag själv ta hand om saken!

Det har nämligen en del gånger hänt att mina släktingar förväxlat vissa saker som jag önskat mig och jag gillar inte när man förväxlar filmtitlar eller olika filmer med samma titlar! Därför går det lättare när jag själv tar hand om saken! Det är få som är så noggranna som jag... Jag har bra ordning på mina saker, jag har bestämt mig för att jag inte vill ha DVD-utgåvorna av Prinsessan och Grodan, Trassel, Röjar-Ralf, Frost*, Big Hero 6, Zootropolis, Vaiana, Modig, Insidan Ut eller Coco, av den enkla anledningen att de saknar för mycket bonusmaterial, så därför äger jag istället endast Bluray-utgåvorna!

*Iallafall inte den "riktiga" DVD-utgåvan, men jag köpte som sagt nyligen Sing Along utgåva, som även innehåller kortfilmen Frostfeber!

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 november 2018 kl. 12:23:14
Ja, fast Hemmakväll håller på att byta profil helt och hållet. Flera butiker har gjorts om till rena godisbutiker utan några filmer alls. Märkligt att det kan finnas kundunderlag till så stora butiker som nästan bara säljer lösgodis...

Ojdå, då kommer det nog att bli svårare att hitta rena filmaffärer där man kan köpa DVD & Bluray, ifall du inte har några bra tips, har du det?

Citat från: Alexander skrivet 12 november 2018 kl. 14:20:57
Jo, men jag pratade om butikerna i Malmö som fortfarande har, iallafall på Amiralsgatan

Jag ska iallafall göra ett tappert försök och titta in i den nu på onsdag!  :)

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 november 2018 kl. 20:02:39
Idag köpte jag volym 4, 5, 6 & 7 av Sofia Den Första, så nu är hela min Sofia-samling komplett!

Tyvärr hittade jag inte varesig Trassel Innan För Evigt eller Trassel Drottning För En Dag, trots att jag både igår letade i alla affärer i Mobilia, i Elgiganten nära där, i MediaMarkt i Svågertorp och i ICA MAXI nära mitt boende på Västra Hamnen och idag letade i både CityGross i Stora Bernstorp, Coop Forum nära Stadion, Coop Forum i Jägersro och CityGross i Rosengård...

(Detta retar mig så jag kan bli tokig, dessa två Trassel-filmer ska ju vara ganska lätta att hitta i affärerna...)

Vet någon bra tips på i vilka fler bra affärer i Malmö jag kan kolla som säljer DVD...?

Däremot hittade jag Frost Sing Along utgåvan... (som innehåller kortfilmen Olofs Frostiga Äventyr)

Sing Along utgåvan av Frost innehåller Frostfeber, inte den med Olof. Olofs frostiga äventyr har inte getts ut överhuvudtaget, hoppas den släpps.  :D

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 12 november 2018 kl. 16:53:51
Sing Along utgåvan av Frost innehåller Frostfeber, inte den med Olof.

Jag skrev visst fel i hastigheten och märkte det först nu! Naturligtvis menade jag Frostfeber!

Förresten så undrar jag om Olofs Frostiga Äventyr någonsin kommer att släppas på DVD... (detta år borde vara passande)

TrondM

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2018 kl. 16:55:40Förresten så undrar jag om Olofs Frostiga Äventyr någonsin kommer att släppas på DVD... (detta år borde vara passande)

Den kommer ut på blu-ray i dag, faktisk. I USA, altså.



I tillegg inneholder platen kortfilmene:

  • The Hockey Champ
  • The Art of Skiing
  • Pluto's Christmas Tree
  • Once Upon A Wintertime
  • Winter
  • Polar Trappers

moviefan

Citat från: TrondM skrivet 12 november 2018 kl. 23:22:06
Den kommer ut på blu-ray i dag, faktisk. I USA, altså.



I tillegg inneholder platen kortfilmene:

  • The Hockey Champ
  • The Art of Skiing
  • Pluto's Christmas Tree
  • Once Upon A Wintertime
  • Winter
  • Polar Trappers

Underbart, då kanske den släpps här också snart.  ;)