Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Isao Takahata (1935-2018)

Startat av Igthorn, 7 april 2018 kl. 18:04:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Igthorn

Nåddes igår av den tragiska nyheten att den japanske regissören Isao Takahata lämnat oss.

Ligger bakom ett antal animerade inom främst ramen för Studio Ghibli, såsom Pom Poko, Eldflugornas Grav, Mina Grannar Yamadas och Sagan om prinsessan Kaguya.

Kan inte minnas att någon av dessa fått en svensk dubbning likt hans "rival" Miyazakis filmer men merparten har släppts på DVD här i väst.

Vila i frid!

Disneyfantasten

Jag visste inte att han fanns, i vilket fall som helst så vill jag säga att även om jag inte alls är särskilt förtjust i Studio Ghiblis filmer så var det ändå tråkigt att höra... Vila i frid!

Erika

Mycket tråkigt att höra.  :'(

Citat från: Igthorn skrivet  7 april 2018 kl. 18:04:35
Ligger bakom ett antal animerade inom främst ramen för Studio Ghibli, såsom Pom Poko, Eldflugornas Grav, Mina Grannar Yamadas och Sagan om prinsessan Kaguya.

Kan inte minnas att någon av dessa fått en svensk dubbning likt hans "rival" Miyazakis filmer men merparten har släppts på DVD här i väst.

Jo, "Pom Poko" finns dubbad till svenska. :)

Igthorn

Citat från: Erika skrivet  8 april 2018 kl. 14:56:49
Mycket tråkigt att höra.  :'(

Jo, "Pom Poko" finns dubbad till svenska. :)
Nej men! Det har jag helt missat. Den måste jag se.