Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem gör Kalkyl bäst?

Startat av TonyTonka, 2 november 2011 kl. 22:24:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem har gjort den bästa insatsen som Professor Kalkyl?

Dan Bratt
3 (27.3%)
Lars Edström
8 (72.7%)
Jan Nygren
0 (0%)
Annan
0 (0%)

Antal personer som röstat: 11

Omröstningen har avslutats: 30 juli 2014 kl. 23:24:48

TonyTonka

Vem gör Kalkyl bäst?
Själv föredrar jag Dan Bratt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Någon som kan ornda röstprov på Lars Edström och/eller Jan Nygren?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Pigge

Finns bara en Kalkyl och det är Lars Edström  ;)

Cadpig

Håller med Pigge. Dan Bratt är bara nasal och "förkyld" på ett irriterande sätt.

Karro

Konstigt att Kalkyl inte är med i den nya Tintinfilmen av Steven Spielberg...

Lilla My

Citat från: Karro skrivet 13 juni 2012 kl. 10:14:39
Konstigt att Kalkyl inte är med i den nya Tintinfilmen av Steven Spielberg...

Dem har gått igenom det ett ex antal gånger om att det hade blivit för många huvudkaraktärer i samma film. Han kommer 100% garanterat vara med i nästa film.

Karro

Citat från: Fantasygold skrivet 21 juni 2012 kl. 16:43:11
Dem har gått igenom det ett ex antal gånger om att det hade blivit för många huvudkaraktärer i samma film. Han kommer 100% garanterat vara med i nästa film.
Kanske Kalkyl hade varit en väldigt liten biroll...

Lilla My

Citat från: Karro skrivet 21 juni 2012 kl. 18:22:22
Kanske Kalkyl hade varit en väldigt liten biroll...

Du menar i denna filmen? Nej i och med att han är en så pass stor karaktär hade det vart omöjligt att "smyga" in honom. Folk hade klagat och det hade blivit rörigt. Det skulle vara som att ha med Rastapopolus som en väldigt liten skurk-roll, "bara för att ha med honom". Hade inte fungerat. Dessutom skulle Kalkyl inte haft något att göra i denna filmen. Han dyker först upp med en u-båtsidé till själva skattletandet, vilket är vid den tidpunkt filmen slutar precis innan.

Elios

Dan Bratt är för mig den ÄNDA riktiga Kalkyl.  ;D

jimstrom

Kalkyl debuterar ju också i uppföljaren till Enhörningens Hemlighet, Rackham den Rödes Skatt, så det är mer logiskt om han introduceras i den filmen istället.

Tycke appropå ingenting att det var ett genidrag dom gjorde att slå ihop Krabban med Guldklorna och Enhörningens Hemliget, samt göra Sackarin till Rackham den Rödes ättling.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Simon Axelsson

Citat från: jimstrom skrivet 16 april 2020 kl. 13:37:47
Kalkyl debuterar ju också i uppföljaren till Enhörningens Hemlighet, Rackham den Rödes Skatt, så det är mer logiskt om han introduceras i den filmen istället.

Tycke appropå ingenting att det var ett genidrag dom gjorde att slå ihop Krabban med Guldklorna och Enhörningens Hemliget, samt göra Sackarin till Rackham den Rödes ättling.

Ska inte nästa film var en form av adaption av Solens Tempel?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats