Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Teenage mutant ninja turtles från Viaplay

Startat av Jonas9881, 7 februari 2024 kl. 16:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Någon som vet om Viaplay har en Nickelodeon ikon när man spelar upp ett avsnitt av TMNT från denna serien: https://viaplay.se/serier/teenage-mutant-ninja-turtles ?

Fick tag i ett avsnitt men själv trodde jag inte att Viaplay använder ikoner på skärmen.

Skulle någon kunna kolla upp det om någon betalar för Viaplay?

Edit: såhär menar jag om ikonen: Skärmbild (15066).png
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  7 februari 2024 kl. 16:49:43Någon som vet om Viaplay har en Nickelodeon ikon när man spelar upp ett avsnitt av TMNT från denna serien: https://viaplay.se/serier/teenage-mutant-ninja-turtles ?

Fick tag i ett avsnitt men själv trodde jag inte att Viaplay använder ikoner på skärmen.

Skulle någon kunna kolla upp det om någon betalar för Viaplay?

Edit: såhär menar jag om ikonen: Skärmbild (15066).png
Ja, Nickelodeon loggan finns i hörnet på alla Nickelodeon serier som finns på Viaplay.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2024 kl. 17:02:15Ja, Nickelodeon loggan finns i hörnet på alla Nickelodeon serier som finns på Viaplay.
Jaha, en nyhet för mig får jag säga. Trodde betaltjänsterna valde att inte ha någon ikon. SVT började med det runt 2020 och jag ser att TV4 har det på vissa serier som enbart går på Tv4. Men övrigt trodde jag att tjänsterna valde bort det, men då gäller det även för Viaplay på Nickelodeon serier.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  7 februari 2024 kl. 17:06:26Jaha, en nyhet för mig får jag säga. Trodde betaltjänsterna valde att inte ha någon ikon. SVT började med det runt 2020 och jag ser att TV4 har det på vissa serier som enbart går på Tv4. Men övrigt trodde jag att tjänsterna valde bort det, men då gäller det även för Viaplay på Nickelodeon serier.
Det verkar vara specifikt Nickelodeon serier och bara på Viaplay...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2024 kl. 20:31:58Synd att dom inte har gamla TMNT från 80-talet  :-\
Finns att få tag via andra vägar. Kan ge dig den när jag har tid, via Archive :) 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jonas9881

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  7 februari 2024 kl. 22:33:29Vilken söker du då?
Han och många andra söker tv-dubbningen från TV3 och sedermera väl också TV1000. Media Dubbs verision alltså den som inte har en kvinnlig Krang och mer än tre skådespelare. 

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2024 kl. 22:37:06Han och många andra söker tv-dubbningen från TV3 och sedermera väl också TV1000. Media Dubbs verision alltså den som inte har en kvinnlig Krang och mer än tre skådespelare.
Menar du TVrip från TV3 och Tv1000?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  7 februari 2024 kl. 22:38:45Menar du TVrip från TV3 och Tv1000?
Ja TVrip är väl det enda sättet eftersom att den bara sändes på TV alla VHS och DVD utgåvor innehåller en enligt många mycket sämre dubbning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2024 kl. 22:44:08Ja TVrip är väl det enda sättet eftersom att den bara sändes på TV alla VHS och DVD utgåvor innehåller en enligt många mycket sämre dubbning.
Och åtminstone en dubbning med mycket lägre budget. Vad som är bättre och sämre är förstås som alltid en smaksak, även om jag personligen aldrig har stött på någon som föredrar Sun Studios dubb, men att omdubben gjorts med betydligt lägre budget än TV3s dubbning behöver man liksom inte jobba inom branschen för att gissa sig till.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

Kommer ihåg att jag la av med serien när Oscar Harryson slutade spela Rafael.

Ska nog kolla in lite av den igen, mest för att höra hur Carla Abrahamsen låter som April (som i original versionen spelades av Mae Whitman)