Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fel på creditlistan till Powerpuff Girls The Movie

Startat av Steffan Rudvall, 24 november 2020 kl. 20:18:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Nu när det finns röstprov är det ju hur lätt som helst att höra att i alla fall en av Powerpuffpinglorna har felcrediterats. Lena Ericsson spelar alltså både Blomman och Bubblan. Enligt Mikael Roupé är det Elin Abelin som spelar Buttran i serien och det är ingen stor skillnad mellan rösten i serien och filmen så det bör ju också vara hon här.

Jag vet att Daniel just nu inte kan göra något när det kommer till creditlistor. Men han kanske kan ha det här i baktanken att ändra när det väl går...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2022 kl. 22:26:39
Nu när det finns röstprov är det ju hur lätt som helst att höra att i alla fall en av Powerpuffpinglorna har felcrediterats. Lena Ericsson spelar alltså både Blomman och Bubblan. Enligt Mikael Roupé är det Elin Abelin som spelar Buttran i serien och det är ingen stor skillnad mellan rösten i serien och filmen så det bör ju också vara hon här.

Jag vet att Daniel just nu inte kan göra något när det kommer till creditlistor. Men han kanske kan ha det här i baktanken att ändra när det väl går...
Jag ändrar genast Blomman till Lena Ericsson, men jag avvaktar med Buttran tills vi får mer kött på benen. :)

Förtydligande: Med "genast" menar jag att jag ändrar nu i mitt lokala dokument på min dator - det får alltså inte effekt förrän uppdateringsskriptet fungerar ingen, och vid nästa uppdatering efter det.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2022 kl. 01:53:00Jag ändrar genast Blomman till Lena Ericsson, men jag avvaktar med Buttran tills vi får mer kött på benen. :)

Förtydligande: Med "genast" menar jag att jag ändrar nu i mitt lokala dokument på min dator - det får alltså inte effekt förrän uppdateringsskriptet fungerar ingen, och vid nästa uppdatering efter det.
Jag upptäckte nu att det fortfarande inte är ändrat.

Jag vet inte vad studion eller distributören har försökt göra men en av de här personerna som crediteras verkar inte ens finnas. Och är ju uppenbarligen Lena Ericsson under annat namn.

Visst kan Mikael Roupé minnas fel om Elin Abelin som Buttran men faktum kvarstår att den här rollistan är lite konstig.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 oktober 2023 kl. 21:49:29Jag upptäckte nu att det fortfarande inte är ändrat.

Jag vet inte vad studion eller distributören har försökt göra men en av de här personerna som crediteras verkar inte ens finnas. Och är ju uppenbarligen Lena Ericsson under annat namn.

Visst kan Mikael Roupé minnas fel om Elin Abelin som Buttran men faktum kvarstår att den här rollistan är lite konstig.
Spelar detta någon störe roll ? ::)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2023 kl. 22:21:15Spelar detta någon störe roll ? ::)
De är ju Lena Ericsson så varför ska hon crediteras med sitt mellannamn? Det skapar ju bara förvirring...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 oktober 2023 kl. 22:22:50De är ju Lena Ericsson så varför ska hon crediteras med sitt mellannamn? Det skapar ju bara förvirring...
Så det är inte äns fel creditering ( tekniskt sätt)😄⁉️

Då spelar det ju ändå mindre roll.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 oktober 2023 kl. 22:22:50De är ju Lena Ericsson så varför ska hon crediteras med sitt mellannamn? Det skapar ju bara förvirring...
Jag tror dom vill få det att se ut som om det var mer skådespelare involverade i dubbningen.


Somliga personer klagar ju på att det är för mycket samma namn i dubb credits 😄😉
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2023 kl. 00:17:41Så det är inte äns fel creditering ( tekniskt sätt)😄⁉️

Då spelar det ju ändå mindre roll.
Men förstår någon som halkar in på sidan att det är Lena Ericsson? Hur ska man veta att det är hon när det står mellannamn och sen ett efternamn som Lena inte längre använder?