Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sofia den första

Startat av TonyTonka, 16 januari 2014 kl. 19:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

JRL

Jag är ganska säker på att det är Mikael Regenholz som gör rösten till Klöver, eftersom det är samma röst som Fuffe i Doktor McStuffins (om man bortser från att Fuffe är pitchad). Eller kommer uppgifterna från någon officiell creditslista...?

clara liljeberg

kommer det nånsin fram några handlingsregister till disneyania så att några förstår vad som menas med den kungliga draken.några drakar är cecilia ljung.

Anders M Olsson

Citat från: clara liljeberg skrivet  7 juni 2021 kl. 15:09:23
kommer det nånsin fram några handlingsregister till disneyania så att några förstår vad som menas med den kungliga draken.några drakar är cecilia ljung.

Det är möjligt att jag så småningom kommer att fortsätta lägga in avsnittsbeskrivningar på sidan om Sofia den första.

clara liljeberg

som att faster tilda lärt en drake hur man stickar eller rida baklänges på en häst.

clara liljeberg

irene lind var rösten till sofias farmor.

Disneyfantasten

Goda nyheter! Sofia Den Flrsta kommer att bleka sändas på SVT Barn kl. 08.00 varje söndag med start imorgon!  :D (konstigt dock att det står "Tecknad amerikansk serie från 2015" i början av beskrivningen, visserligen är serien amerikansk men den är ju från 2012! (för det var då som första avsnittet sändes)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2021 kl. 18:18:44
Goda nyheter! Sofia Den Flrsta kommer att bleka sändas på SVT Barn kl. 08.00 varje söndag med start imorgon!  :D (konstigt dock att det står "Tecknad amerikansk serie från 2015" i början av beskrivningen, visserligen är serien amerikansk men den är ju från 2012! (för det var då som första avsnittet sändes)
De kanske sänder avsnitt från 2015...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2021 kl. 18:18:44
Goda nyheter! Sofia Den Flrsta kommer att bleka sändas på SVT Barn kl. 08.00 varje söndag med start imorgon!  :D (konstigt dock att det står "Tecknad amerikansk serie från 2015" i början av beskrivningen, visserligen är serien amerikansk men den är ju från 2012! (för det var då som första avsnittet sändes)
Bleka?

Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 september 2021 kl. 18:24:25
Du förstår väl att han menar börja...

Det gjorde jag, måste ha skrivit fel i hastigheten...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 september 2021 kl. 18:22:08
De kanske sänder avsnitt från 2015...

Om det stämmer kanske det är en fördel då det kanske kan hjälpa Alexander med kommande rollistor...

Undrar om avsnitten kommer att hamna på SVT Play...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2021 kl. 18:52:44
Om det stämmer kanske det är en fördel då det kanske kan hjälpa Alexander med kommande rollistor...

Undrar om avsnitten kommer att hamna på SVT Play...
Det gör de antagligen.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2021 kl. 18:52:44
Undrar om avsnitten kommer att hamna på SVT Play...

Ja, avsnitten kommer att läggas upp på SVT Play:
https://www.svtplay.se/sofia-den-forsta

Men vi vet ännu inte om de kommer att köra serien från början, eller om de kommer att fortsätta där de slutade senast, d.v.s. en bit in i tredje säsongen.

Enligt programguiden som jag får upp i min TV heter morgondagens avsnitt Bara en av prinsarna. Om det stämmer betyder det att de kommer att köra serien från början. Men jag litar inte alls på den uppgiften. I våras angav guiden helt andra avsnittstitlar för Doktor McStuffins än de som verkligen sändes.

moviefan


Anders M Olsson

Dagens avsnitt är det första avsnittet i fjärde säsongen, Trollkarlarnas dag.

Mycket märkligt. Då blir ganska många avsnitt i tredje säsongen överhoppade.

SVT gjorde på motsvarande sätt med Doktor McStuffins i våras. Då hoppade man över alla resterande avsnitt i fjärde säsongen och gick direkt på den femte. Ännu konstigare var att de sände hela femte säsongen i våras, förutom ett enda avsnitt som dessutom var andra delen av ett dubbelavsnitt. Den avslutande andra delen sändes inte förrän förra veckan när första delen inte längre gick att se på SVT Play... :(

Varför kunde de inte hålla ihop ett dubbelavsnitt och sända de båda delarna veckorna efter varandra?