Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Greta Thunberg

Startat av E, 11 maj 2019 kl. 11:46:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 maj 2019 kl. 13:21:11
Jo men det där med PR-kampanj stämmer inte alls
Förmodligen inte nej.
Houba !

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 maj 2019 kl. 12:27:26
Hennes mamma Malena Ernman har t.om sagt att det inte är så

Det har jag missat helt. Hade ingen aning om att hon var dotter till Malena Ernman. Jag kunde kanske ha listat ut det med tanke på att jag vet att även hon (Malena) har uttalat sig om att hon inte heller tänker flyga.  ::)

Elios

Men då måste hon vara svärdotter till Olof Thunberg då.

Jag undrar om detta förresten var en profetia på att Malena skulle vinna La Voix 2009 eftersom Charlotte vann 2008. Baserat på det här klippet då dem båda sjöng en duett ihop efter att Charlotte vann under den sommaren.


https://youtu.be/WreEuOX3Dt8

Anders M Olsson

Greta är sondotter till Olof Thunberg. Olof är alltså hennes farfar, inte morfar som föreslagits tidigare.

På en del bilder tycker jag mig faktiskt se en slående likhet med Olof Thunberg, senast härom dagen i Sydsvenskan:
https://www.sydsvenskan.se/2019-05-24/eu-mellan-greta-och-de-gula-vastarna

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 maj 2019 kl. 06:48:15
Greta är sondotter till Olof Thunberg. Olof är alltså hennes farfar, inte morfar som föreslagits tidigare.

På en del bilder tycker jag mig faktiskt se en slående likhet med Olof Thunberg, senast härom dagen i Sydsvenskan:
https://www.sydsvenskan.se/2019-05-24/eu-mellan-greta-och-de-gula-vastarna

Nåja, men hon är iallafall barnbarn till honom!  ;)

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 13 maj 2019 kl. 16:18:00
Jag ska säga att jag inte skiter i miljön men eftersom det inte påverkar överhuvudtaget vad jag än har för transport till det stället jag ska till så tar jag det oavsett om det påverkar miljön eller inte.  ::)

Nä precis, vad gör väl det om en person skiter i miljön? Problemet är att det inte är bara en som tänker så, det är fruktansvärt många. "Vad gör det om jag skiter i att kasta mitt skräp i papperskorgen" tänker tusen personer och så ligger det tusen plastpåsar på marken. "Vad gör det om jag skiter i att flyga, flyger går ju i alla fall?" säger tusen personr och flyger i alla fall, och så blir trycket och efterfrågan större på flygplatsen och fler flyg börjar gå.

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 12 maj 2019 kl. 23:57:38
Påminnelse om att det är samma snubbe som påstod att pedofilövergrepp inom sin egen organisation var jävulens fel.

Påminnelse om att detta trots det är den bästa påven som funnits hittils. Fortfarande konservativ, men ändå flera steg bättre än de tidigare herrarna.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet  9 juni 2019 kl. 17:33:08
Påminnelse om att detta trots det är den bästa påven som funnits hittils. Fortfarande konservativ, men ändå flera steg bättre än de tidigare herrarna.
Rättelse: mindre dålig.
Houba !

Elios

Min första tanke på Greta Thunberg har varit detta avsnitt från Dexters Laboratorium:
https://youtu.be/8C-hQleMFhY  ;D

E

Kvart i 11 avslöjar dom vem som vinner Nobels fredspris och Greta är nominerad

Jag hoppas hon vinner :)

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 oktober 2019 kl. 10:28:30
Kvart i 11 avslöjar dom vem som vinner Nobels fredspris och Greta är nominerad

Jag hoppas hon vinner :)

Hoppas hon medverkar in en dubbning efter det !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 oktober 2019 kl. 10:28:30
Kvart i 11 avslöjar dom vem som vinner Nobels fredspris och Greta är nominerad

Jag hoppas hon vinner :)
Tyvärr vann hon inte :(

Han som vann priset har också gjort bra grejer men jag tyckte Greta förtjänade det

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 oktober 2019 kl. 11:52:52
Han som vann priset har också gjort bra grejer men jag tyckte Greta förtjänade det
Det tycker jag också, men det är väl ärligt talat inte jätteförvånande utifrån Gretas ålder. Nobelkommittén brukar (tyvärr) ha en förkärlek att prioritera äldre personer...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 oktober 2019 kl. 12:15:59
Nobelkommittén brukar (tyvärr) ha en förkärlek att prioritera äldre personer...
Men 2014 fick ju Malala Yousafzai fredspriset och hon var ju 17 år då

Elios

Brukar inte Nobelpriset delas ut i December eller något? För övrigt tycker jag att det är bra att det finns men kanske bland det absolut tråkigaste och mest ointressanta att kolla på. (Galan alltså)  :P