Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Yogi Björn

Startat av Disneyfantasten, 13 september 2021 kl. 14:09:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag har letat efter rollistorna för såväl MediaDubbs som Sun Studios Köpenhamns-dubbningar, men hittar det ingenstans, varken på Dubbningshemsidan Svenska röster & credits, Dubbningshemsidans forum eller Wikipedia, någon som kan nämna? (förutom då att Reine Brynolfson spelar titelrollen i MediaDubb, att Thomas Engelbrektson spelar titelrollen hos Sun Studio, att Mats Qviström spelar Skogsvaktare Smith...)

TonyTonka

Det jag vet är:

Media Dubbs version:

Reine Brynolfsson - Yogi Björn
Dick Eriksson (eller var det Peter Sjöquist?)- Boo-Boo, Skogvaktaren

Sun Studios version:

Thomas Engelbrektson - Yogi Björn
Mats Qviström - Skogvaktaren

Sedan gjorde Anja Schmidt Bobo i minst en film, Håkan Mohede gjorde och rollen ett par tillfällen också.

Salut Audios version var ungefär samma som Sun Studios, fast med en okänd kvinnoröst som Bobo.

Sedan har vi också dubbningen på Musikservices vhs-filmer:

Olav F. Andersen - Yogi Björn
Staffan Hallerstam - Bobo
Sten Carlberg - Skogvaktaren.

Sedan finns ju också långfilmen från 2010, men den finns ju på creditssidan. Och sedan har vi ju också Andreas Nilsson som Yogi i den nya Space Jam-filmen.

Det är allt jag vet i dagsläget, med reservation för eventuella fel.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Glömde Cindys röst, har hört att hon ska göras av Louise Raeder i Media Dubbs versioner, men jag vet inte om det också innefattar originalavsnitten där just hon medverkade i, som var ganska få om jag minns rätt. Att Louise gör rollen i Sportfånarna är jag dock 100% säker på.

Jag har dock inte den blekaste aning om vem som gjorde henne i Sun Studios dubbningar, men jag skulle personligen tro att Gizela Rasch eller Lena Ericsson är heta kandidater.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D