Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Smurfarna (2021)

Startat av Samlaren, 7 oktober 2021 kl. 13:03:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Jag har sett på ett avsnitt av Smurfarna (2021) Paramount serien och undrar vilka röster det är i den?

Några av rösterna passar bra men inte alla och dubben känns billig.

Samlaren


Zebastian

Smurfarna är tillbaka på SVT nu med en ny serie någon som har credits?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 14 september 2022 kl. 13:10:17Smurfarna är tillbaka på SVT nu med en ny serie någon som har credits?
Här är de som vanligt finns det inte utsatt översättare eventuell regissör eller tekniker.Smurfarna credits.jpg

Oskar

Citat från: Zebastian skrivet 14 september 2022 kl. 13:10:17Smurfarna är tillbaka på SVT nu med en ny serie någon som har credits?
Det är konstigt att inte steve kratz eller jan Simonsson inte kommer tillbaka som gargamel.

Lillefot

Citat från: Oskar skrivet 14 september 2022 kl. 17:36:55Det är konstigt att inte steve kratz eller jan Simonsson inte kommer tillbaka som gargamel.
Samt att Per Sandborgh inte kom tillbaka som Gammelsmurfen.

Fast å andra sidan var ingen av de med i vare sig live-action filmerna eller Den försvunna byn. Dubbningsstudion till den här serien kanske inte ens hade tänkt att anlita de.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Adam L

Citat från: Lillefot skrivet 14 september 2022 kl. 17:45:29Samt att Per Sandborgh inte kom tillbaka som Gammelsmurfen.

Fast å andra sidan var ingen av de med i vare sig live-action filmerna eller Den försvunna byn. Dubbningsstudion till den här serien kanske inte ens hade tänkt att anlita de.
När de dubbade live-action filmerna blev Steve Kratz inte ens tillfrågad de visste inte att han hade spelat Gargamel. Det här är liksom inte som Disney utan här finns det ingen som kontrollerar alla Smurf dubbningar.

Oskar

Citat från: Lillefot skrivet 14 september 2022 kl. 17:45:29Samt att Per Sandborgh inte kom tillbaka som Gammelsmurfen.

Fast å andra sidan var ingen av de med i vare sig live-action filmerna eller Den försvunna byn. Dubbningsstudion till den här serien kanske inte ens hade tänkt att anlita de.
Dom gör röstprov på gargamel.

Oskar

Jag har hört att Oskar harryson var ljudtekniker på senare mediadubb international dubbning på smurfarna han nämnde på intervju med Christian Hedlund.

Erika

Ursäktar för att jag återupplivar en äldre tråd.
Citat från: Samlaren skrivet  7 oktober 2021 kl. 13:03:39Några av rösterna passar bra men inte alla och dubben känns billig.
Håller inte med, tycker faktiskt dubbningen är bra. Visserligen hade jag i början svårt att vänja mig vid Urban Wrethagen som Gammelsmurfen, men efter ett par avsnitt lossnade det och nu har jag vant mig vid hans tolkning. Allihop gör ett bra jobb, men jag är nog mest förtjust i Dominique Pålsson Wiklund som Smurfan och Joakim Jennefors som Gargamel.

Tv-serien i sig är däremot mest bara okej (i mitt tycke, ska påpekas) underhållning för stunden. Den har en viss charm, men tycker det saknas mer spänning och äventyr som t. ex. den gamla tv-serien hade en del av.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2022 kl. 13:12:50Här är de som vanligt finns det inte utsatt översättare eventuell regissör eller tekniker.Smurfarna credits.jpg
Jag ser att det är helt andra röster än både gamla seriren alla filmerna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Svt kunde köpa in äldre serier av smurfarna och andvänder dubbning från mediadubb international och media dubb/Lasse Svensson. Svt kanske kan göra byta affär med Viaplay om äldre serier bl.a smurfarna. Svt och Viaplay sammabeta ibland då kan Svt legitimera äldre dubbning från Viaplay som har använts på tv3. Då skulle nya generationer kan höra Steve Kratz som gargamel.

Disneyfantasten

Citat från: Oskar skrivet 22 december 2023 kl. 00:22:46Svt kunde köpa in äldre serier av smurfarna och andvänder dubbning från mediadubb international och media dubb/Lasse Svensson. Svt kanske kan göra byta affär med Viaplay om äldre serier bl.a smurfarna. Svt och Viaplay sammabeta ibland då kan Svt legitimera äldre dubbning från Viaplay som har använts på tv3. Då skulle nya generationer kan höra Steve Kratz som gargamel.
Instämmer, den nya Smurfarna-serien är inte direkt dålig, men jag gillar den gamla bättre.

Ja, Steve Kratz är helt klart bäst i rollen som Gargamel, fast Joakim Jennefors är inte heller dålig.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2023 kl. 08:13:34Instämmer, den nya Smurfarna-serien är inte direkt dålig, men jag gillar den gamla bättre.

Ja, Steve Kratz är helt klart bäst i rollen som Gargamel, fast Joakim Jennefors är inte heller dålig.
Jan Simonsson är ju också bra och låter faktiskt väldigt lik Steve Kratz i rollen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 08:53:07Jan Simonsson är ju också bra och låter faktiskt väldigt lik Steve Kratz i rollen.
Så sant, är dock osäker på om han är aktiv nuförtiden.

Sen tycker jag även att Svante Thuresson (må han vila i frid) var bra i de äldre dubbningarna av Doreen Denning.

Rolf Lydahl i de två spelfilmerna gjorde också en bra tolkning.