Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Stuart Little förvering ?

Startat av gstone, 11 februari 2020 kl. 15:25:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag undrar varför rollistan för filmen som finns bland alla andra credits är olik den i Daniels recession

På ordnare rollistan står det att Gunnel Fred  är röst åt  Mrs. Crenshaw medan recessionen säger att det är Susanne Barklund.

Och ordnare rollistan nämner ingen om dom svenska rösterna till Reginald och Camille !

Hur kommer det att det är så här och vilken lista är den sanna och vilket bara gissning ?

Kan Daniel själv svara på denna fråga ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Ärligt talat var det så länge sedan jag både skrev recensionen och sammanställde creditlistan, så jag minns tyvärr inte var uppgifterna för någondera kom ifrån. Så på rak arm kan jag tyvärr inte svara på vilken av uppgifterna som är den rätta... :(

Jag får lov att kolla upp saken och återkomma, då jag tyvärr inte kommer ihåg något om just det här. :)

Men generellt sett kan jag säga att jag aldrig brukar publicera uppgifter som bygger på ren gissning, och det är bara i undantagsfall jag publicerar något som bara kommer från röstidentifiering - då jag inte har full koll på vare sig Gunnel Freds eller Susanne Barklunds röster kan jag nog vara helt säker på att det här inte är ett sådant fall som kommer från röstidentifiering. Således kan jag vara ganska säker på att jag fått båda uppgifterna någonstans ifrån, men uppenbarligen inte från samma källa. Utifrån tidsperioden skulle jag spontant gissa på att den ena kommer från distributörens pressmaterial (alternativt annan skriftlig dokumentation från distributören), och den andra från VHS-utgåvan; men vilken som är vilken vågar jag inte ens spekulera i...

Det är också möjligt (men mindre troligt) att något gått snett när jag fört över recensionen från den dåvarande handkodade HTML-sidan till den nuvarande databasen, så i de fall som röster inte nämns i själva brödtexten utan bara i faktarutan på sidan är det tänkbart att jag råkat göra fel när jag förde över recensionen till det nuvarande systemet. Även fast det är ovanligt, så har det hänt förut...

gstone

Tror du att rösterna till Reginald och Camille  Stout som skrev upp i recessionen stämmer ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag skulle gissa på det, men säker kan jag inte vara. Jag får kolla upp saken, så fort jag hinner. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2020 kl. 15:54:05
Ärligt talat var det så länge sedan jag både skrev recensionen och sammanställde creditlistan, så jag minns tyvärr inte var uppgifterna för någondera kom ifrån. Så på rak arm kan jag tyvärr inte svara på vilken av uppgifterna som är den rätta... :(

Jag får lov att kolla upp saken och återkomma, då jag tyvärr inte kommer ihåg något om just det här. :)

Men generellt sett kan jag säga att jag aldrig brukar publicera uppgifter som bygger på ren gissning, och det är bara i undantagsfall jag publicerar något som bara kommer från röstidentifiering - då jag inte har full koll på vare sig Gunnel Freds eller Susanne Barklunds röster kan jag nog vara helt säker på att det här inte är ett sådant fall som kommer från röstidentifiering. Således kan jag vara ganska säker på att jag fått båda uppgifterna någonstans ifrån, men uppenbarligen inte från samma källa. Utifrån tidsperioden skulle jag spontant gissa på att den ena kommer från distributörens pressmaterial (alternativt annan skriftlig dokumentation från distributören), och den andra från VHS-utgåvan; men vilken som är vilken vågar jag inte ens spekulera i...

Det är också möjligt (men mindre troligt) att något gått snett när jag fört över recensionen från den dåvarande handkodade HTML-sidan till den nuvarande databasen, så i de fall som röster inte nämns i själva brödtexten utan bara i faktarutan på sidan är det tänkbart att jag råkat göra fel när jag förde över recensionen till det nuvarande systemet. Även fast det är ovanligt, så har det hänt förut...

Har du fått någon klarhet än ?? ??? ???

Var det Gunnel Fred eller Susanne Barklund i rollen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har någon löst detta mysterium än ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.