Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2023 kl. 19:04:17Nej, tyvärr inte. Jag är inte speciellt bra på röstidentifiering, och har inte ens sett filmen på flera års tid; så jag har ingen av rösterna i färskt minne. :(
Gunilla Backman sa till Disneyfantasten att hon var röst till Rapunzel !!

Det borde stå med på listan >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2023 kl. 18:27:36Självklart. :)
Själv tycker jag att KM Studio har hållit en mycket hög och jämn klass de senaste decennierna. Jag var inte riktigt lika förtjust i dem på 1990-talet, men nuförtiden tycker jag att de brukar vara mycket duktiga. :)

Dessutom tycker jag av rent principiella skäl att det är att föredra att hålla sig till privatägda studior istället för riskkapitalägda företag...
Jag hoppas verkilgen Yellowbird har en bra dubbning !  :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det väldigt snoppet att du aldrig skrev upp credits till earth to ned  innan serien försvan :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle vilja ha credits till TV serien Sagoberättaren.

Det var Eurotroll som dubbade den ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2023 kl. 18:01:51Jag skulle vilja ha credits til TRON: Uprising .

Den finns inte på Disney Plus i sverige.

Men jag vill minnas att den hade svenska credits på Disney Plus i USA ;)
Jag har nu kollat upp Tron: Uprising på amerikanska Disney+, och märkligt nog finns bara svenskt, norskt och danskt tal på avsnitt 1 - vid samtliga resterande avsnitt finns i dagsläget varken svenskt tal eller svensk text (och heller inga andra nordiska språk). :(
 (Inget avsnitt har vare sig finskt tal eller finsk text)

Avsnitt 1 har utsatta dubbcredits, och dubbades tydligen av Dubberman - så det avsnittet verkar ha dubbats för ganska många år sedan. Har serien sänts på Disney Channel eller Disney XD, som helt har gått mig förbi...? I så fall, har fler än det första avsnittet sänts i Sverige...? Minst sagt märkligt att det första avsnittet haft svenskt, norskt och danskt tal så lång tid, men inga fler avsnitt... ???

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2023 kl. 02:38:36Jag har nu kollat upp Tron: Uprising på amerikanska Disney+, och märkligt nog finns bara svenskt, norskt och danskt tal på avsnitt 1 - vid samtliga resterande avsnitt finns i dagsläget varken svenskt tal eller svensk text (och heller inga andra nordiska språk). :(
 (Inget avsnitt har vare sig finskt tal eller finsk text)

Avsnitt 1 har utsatta dubbcredits, och dubbades tydligen av Dubberman - så det avsnittet verkar ha dubbats för ganska många år sedan. Har serien sänts på Disney Channel eller Disney XD, som helt har gått mig förbi...? I så fall, har fler än det första avsnittet sänts i Sverige...? Minst sagt märkligt att det första avsnittet haft svenskt, norskt och danskt tal så lång tid, men inga fler avsnitt... ???
Vad konstigt   :o

Det hade jag ingen aning om :-[
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Lägg till Det Susar i Säven, den med Peter Harryson och Monica Forsberg och KM Studio, jag blev nyfiken på hur resten av dubbningen ser ut när jag fått veta att Monica Forsberg och KM Studio ligger bakom dubbningen med Peter Harryson vilket Monica Forsberg själv omnämner i Snedtänkt med Kalle Lind, även Christian Hedlund pratar om Det Susar i Säven i hans intervju med Peter Harryson.

gstone

Vore trevligt med credits för säsong 2 och 3 av Elena från Avalor  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har du lagt upp credits till Spöket och Molly McGee ? :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2023 kl. 20:44:22Vore trevligt med credits för säsong 2 och 3 av Elena från Avalor :D

Håller med.

Alexander

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2023 kl. 02:38:36Jag har nu kollat upp Tron: Uprising på amerikanska Disney+, och märkligt nog finns bara svenskt, norskt och danskt tal på avsnitt 1 - vid samtliga resterande avsnitt finns i dagsläget varken svenskt tal eller svensk text (och heller inga andra nordiska språk). :(
 (Inget avsnitt har vare sig finskt tal eller finsk text)

Avsnitt 1 har utsatta dubbcredits, och dubbades tydligen av Dubberman - så det avsnittet verkar ha dubbats för ganska många år sedan. Har serien sänts på Disney Channel eller Disney XD, som helt har gått mig förbi...? I så fall, har fler än det första avsnittet sänts i Sverige...? Minst sagt märkligt att det första avsnittet haft svenskt, norskt och danskt tal så lång tid, men inga fler avsnitt... ???
Ja, Tron: Uprising sändes på Disney XD här i Sverige när serien var ny. 

gstone

Citat från: Alexander skrivet 28 juli 2023 kl. 23:06:03Ja, Tron: Uprising sändes på Disney XD här i Sverige när serien var ny.
Jag förmodar att den var dubbade då ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Dubintrested

Citat från: Alexander skrivet 28 juli 2023 kl. 23:06:03Ja, Tron: Uprising sändes på Disney XD här i Sverige när serien var ny.
Bara det enda avsnittet som finns på Disney+ visades då?

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet 28 juli 2023 kl. 23:06:03Ja, Tron: Uprising sändes på Disney XD här i Sverige när serien var ny.
Sändes alla avsnitt på den tiden, eller bara pilotavsnittet?

För om alla sändes, så känns det väldigt märkligt varför dessa fortfarande inte har svenskt tal på Disney+, trots att avsnitt 1 fick det för över ett år sedan...

Alexander

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 juli 2023 kl. 03:34:23Sändes alla avsnitt på den tiden, eller bara pilotavsnittet?

För om alla sändes, så känns det väldigt märkligt varför dessa fortfarande inte har svenskt tal på Disney+, trots att avsnitt 1 fick det för över ett år sedan...

Det vet jag inte tyvärr, vet bara att serien stod med i TV-tablån.