Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Likheter

Startat av moviefan, 8 februari 2017 kl. 20:06:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  9 juni 2019 kl. 17:57:41
Vad är det i deras utseende du tycker är likt? :P

I ansiktet. Jag har tyckt det ända sedan Mulan kom 1998.
Deras ögon framförallt. Visst är dem från helt olika världar men jag skulle absolut kunna säga att dem är tvillingar. Inte det första man skulle kunna gissa på kanske men dom påminner mycket om varandra.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 juni 2019 kl. 18:08:40
Mulan är inte vilken asiat som helst, hon är en kines!  ;) (Jasmine är också en asiat, hon är nämligen en arab, så dessa två har mer likheter)

Men både Jasmine, Pocahontas, Esmeralda, Mulan, Tiana och Vaiana har alla sex en sak gemensamt; ingen av dem är vita!  ;)

Det stämmer bra det. Men dem är sköna på varsitt dem töserna.  ;D

Elios

Släpper nu nästa bomb med att jag tycker att både Rapunzel och Elsa är lika. Dem skulle också kunna vara tvillingar. Rapunzel är den mer harmoniska och glada tjejen, medans Elsa är mer seriös och realistisk.  8) 8)

Och ja då räknar man självklart ut att även Anna är Rapunzels syrra.  ;D

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 10 juni 2019 kl. 14:57:06
Deras ögon framförallt. Visst är dem från helt olika världar men jag skulle absolut kunna säga att dem är tvillingar.

Lite överdrivet kanske?  ;D


Elios

För all del så är dem ju inte från samma miljö men på långt håll tycker jag att både Mulan och Pocahontas är ganska lika. Man skulle väl kanske istället kalla dem för dubbelgångare.
Dem har samma roll i stammen kan man säga.  ;D
Så är det väl med alla Disney Tjejer men här ser dem mer likadana ut bortåt.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 10 juni 2019 kl. 14:59:45
Det stämmer bra det. Men dem är sköna på varsitt dem töserna.  ;D

Håller helt med!  :)

Citat från: Elios skrivet 10 juni 2019 kl. 15:02:48
Släpper nu nästa bomb med att jag tycker att både Rapunzel och Elsa är lika. Dem skulle också kunna vara tvillingar. Rapunzel är den mer harmoniska och glada tjejen, medans Elsa är mer seriös och realistisk.  8) 8)

Och ja då räknar man självklart ut att även Anna är Rapunzels syrra.  ;D

Jag tycker att Rapunzel har mer gemensamt med Anna än med Elsa, eftersom både Rapunzel och Anna är mer glada och spralliga och har en ljusare och positivare sida...