Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kapten Sabeltand

Startat av E, 15 januari 2019 kl. 11:58:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Vilka gör rösterna i dom 2 långfilmerna om Kapten Sabeltand. Alltså den tecknade från 2003 och live-action versionen Kapten Sabeltand och skatten i Lama Rama från 2014

Elios

Jag vet i att den gamla så hör jag tydligt Dan Bratt i några roller. Sen i den nyaste har jag läst någonstans att Tuva Novotny skall vara med.  8)
Fanns det inte också någon liten tv-serie där Janne Åström spelade Kapten Sabeltand? Jag undrar lite kanske om man kanske skulle kunna mejla Dan Bratt om han vet vem som spelade Kapten Sabeltand i 2003 års version. Medan min kompis lillebror kommer här hade man kunnat fråga han för han var med när vi såg den men han var ju precis nyfödd så det tror jag ej han minns.  :o

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 januari 2019 kl. 20:30:35
Mycket riktigt så är det Janne Åström som Sabeltand i tv-serien och jag vet att han är det i filmen från 2014 också men resten av rösterna vet jag inte.


Här är några andra som medverkar i tv-serien:

Claes Månsson
Jacob Stadell
Anders Öjebo
Joakim Jennefors
Göran Gillinger

Har du Dan Bratts email adress så att man kan fråga honom? Eller kanske någon kan fixa ett ljudklipp om någon här kanske känner igen rösten här.  ???

Elios

Undrar om det är vanligt nuförtiden att kontakta andra skådespelare och fråga om dem minns vem det var som spelade den och den rollen??

Alexander

Citat från: Elios skrivet 19 januari 2019 kl. 04:50:38
Undrar om det är vanligt nuförtiden att kontakta andra skådespelare och fråga om dem minns vem det var som spelade den och den rollen??

Det är inte ovanligt tycker jag. Frågan är ju bara om de minns.

Daniel Hofverberg

Jag kan göra ett försök att gräva fram creditlistor åt er. :)

Det finns förstås inga garantier för att jag lyckas, men i synnerhet 2014 års film borde inte vara svårt att få fram...

E

I höst så har en ny film om Sabeltand premiär. Den heter Kapten Sabeltand och den magiska diamanten. Den kommer vara datoranimerad och jag undrar om den släpps i Sverige :)

Elios

Ser fram emot den och hoppas då den går upp på bio.  ;D

Elios

Tänkte försöka spela in en snutt om det är någon som kanske kan lista ut vem som spelar Kapten Sabeltand i den första filmen. Har inget sånt material nu men ska kolla på det snart.  ;D

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 mars 2019 kl. 09:16:53
I höst så har en ny film om Sabeltand premiär. Den heter Kapten Sabeltand och den magiska diamanten. Den kommer vara datoranimerad och jag undrar om den släpps i Sverige :)
Undrar om den nya filmen kommer släppas i Sverige, hittade inget som tyder på det :(

Här är trailern
https://www.youtube.com/watch?v=o3ICrEewTGk

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 september 2019 kl. 19:48:42
Undrar om den nya filmen kommer släppas i Sverige, hittade inget som tyder på det :(

Här är trailern
https://www.youtube.com/watch?v=o3ICrEewTGk

Jo då. Det gör den säkert.  ;D

Sabelöga

Houba !

E

Nu har jag sett den tecknade Sabeltand-filmen från 2003 men i eftertexterna så var det inga dubbcredits alls :(

Försökte identifiera rösterna också men jag kände faktiskt inte igen en enda av dom

Står dock i eftertexterna att filmen animerades av Happy Life, vilka dubbningsbolag brukar dom anlita

Elios

Men kände du inte igen Dan Bratt?^^

E

Citat från: Elios skrivet 20 september 2019 kl. 17:28:03
Men kände du inte igen Dan Bratt?^^
Det brukar jag göra men här hörde jag inte honom, vilken av karaktärerna dubbar han

I tv-serien från 2011 så medverkar han också och där hörde jag honom