Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Testament: The Bible in Animation

Startat av clara liljeberg, 9 juli 2021 kl. 01:04:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 juli 2021 kl. 09:56:23
Ja, men tyvärr tror jag att de flesta av oss inte har någon möjlighet att komma in där. För att få konto måste man - vad jag kan se - antingen vara lärare eller elev hos någon lärare som redan använder sajten. Det var länge sen jag gick i skolan.
Ja, tyvärr tror jag ytterst få här har tillgång till SLI Play...

Men vore intressant att veta om den här serien har utsatta dubbcredits på SLI Play, och huruvida deras dubbning använts någon annanstans eller om den är beställd direkt av dem. Rösterna som nämns i den här tråden stämmer ju som sagt inte alls med det som Svensk Mediedatabas uppger om VHS-utgåvorna, vars dubbning ser ut att vara gjord av Eurotroll (att döma av SMDbs uppgifter).

Men det känns ju lite overkill om en tjänst specifik för skolor verkligen har beställt en egen dubbning av en sådan här relativt smal serie...

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 juli 2021 kl. 09:56:23
Ja, men tyvärr tror jag att de flesta av oss inte har någon möjlighet att komma in där. För att få konto måste man - vad jag kan se - antingen vara lärare eller elev hos någon lärare som redan använder sajten. Det var länge sen jag gick i skolan.

På tal om konton, Clara, så borde du registrera in dig som medlem här på forumet istället för att fortsätta skriva som gäst.

Stefan  är lärare.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2021 kl. 17:40:57
Stefan  är lärare.
Den tjänsten använder vi inte på skolan där jag jobbar i alla fall inte jag då jag inte har någon tillgång till den.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2021 kl. 17:48:39
Den tjänsten använder vi inte på skolan där jag jobbar i alla fall inte jag då jag inte har någon tillgång till den.

Kan du ändra på det ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2021 kl. 18:24:50
Kan du ändra på det ?
Det skulle jag inte tro jag förstår inte heller hur en streamingtjänst kan hjälpa i ämnet musik.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2021 kl. 17:48:39
Den tjänsten använder vi inte på skolan där jag jobbar i alla fall inte jag då jag inte har någon tillgång till den.
SLI Play är knappast någon tjänst som alla skolor eller lärare kommer åt, utan jag förutsätter att det är en betaltjänst som respektive skola måste abonnera på - gissningsvis med en kostnad per elev och lärare, även fast jag inte lyckas hitta åt något definitivt om hur det fungerar.

Vore dock intressant om någon här faktiskt kom åt tjänsten, och kunde skriva av eventuella utsatta dubbcredits för den här serien. Vore som sagt intressant att veta om den här tjänsten har en unik dubbning, eller om samma dubbning använts någon annanstans...