Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Testament: The Bible in Animation

Startat av clara liljeberg, 9 juli 2021 kl. 01:04:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

rösterna är ole ornered,anders öjebo,dick eriksson,nick aktinson och lizette pålsson.

Elios

Detta ämne hör inre hemma här på denna avdelningen! Vad är ens vitsen med denna? Gamla Testamente har med Jesus att göra och här verkar det inte ett dugg ha med att göra om det ifall vad jag kan se.  ???

Erika

Citat från: Elios skrivet 10 juli 2021 kl. 11:25:30
Detta ämne hör inre hemma här på denna avdelningen! Vad är ens vitsen med denna? Gamla Testamente har med Jesus att göra och här verkar det inte ett dugg ha med att göra om det ifall vad jag kan se.  ???

Tror ämnet handlar om en tv-serie (eller film) som är baserad på GT, dock oklart vilken tv-serie/film. 

Anders M Olsson

Citat från: Erika skrivet 10 juli 2021 kl. 11:32:25
Tror ämnet handlar om en tv-serie (eller film) som är baserad på GT, dock oklart vilken tv-serie/film.

Ja, förmodligen. Men det skulle behöva preciseras bättre. Hos mig ringer det ingen klocka...

clara liljeberg

det är en tv-serie från sli med både blandat tecknat och dockanimering.om moses och noaks ark.

Erika

Citat från: clara liljeberg skrivet 10 juli 2021 kl. 13:57:28
det är en tv-serie från sli med både blandat tecknat och dockanimering.om moses och noaks ark.

Är det Testament: The Bible in Animation? Den släpptes på vhs, och det verkar som SVT har också visat den

Elios

Känns som en helig serie då.  ::)

Anders M Olsson

Citat från: Erika skrivet 10 juli 2021 kl. 15:45:05
Är det Testament: The Bible in Animation? Den släpptes på vhs, och det verkar som SVT har också visat den.

Kanske. Men de svenska rösterna som anges på Svensk Mediedatabas stämmer inte alls med dem som Clara angav ovan.
https://smdb.kb.se/catalog/id/001420272
https://smdb.kb.se/catalog/id/001420271

Det skulle förstås kunna finnas mer än en dubbning. Men det här är väl ingen storsäljare precis, så det verkar onödigt att göra om jobbet när det redan finns en svensk dubbning.

Och vad är "sli"? Är det produktionsbolaget som har gjort serien eller något svenskt distributionsbolag?

clara liljeberg

har du aldrig gjort det för sli finns på nätet där man kan se allt om djur och andys dinosaurieäventyr.

Erika

#9
Jag tänkte också på det, rösterna stämmer inte överens. Kan ju dock finnas en annan dubbning... Frågan är ju dock var den (förutsatt det är just Testament: The Bible in Animation som Clara menar) andra dubbningen kan ha använts? Jag misstänker både vhs-släppet och SVT:s sändningar använde samma dubbning.

Kom även på att Clara har sagt vid flera tillfällen hon inte kan engelska (dumt av mig att länka till en wikipedia-artikel på engelska!) så bra, så jag har fixat några bilder ur Testament: The Bible in Animation. Nu får vi vänta tills Clara bekräftar om det är just Testament: The Bible in Animation (vhs-titel: Bibeln: fantastiska historier ur det Gamla testamentet och tv-titel: Berättelser ur Bibeln) hon menar.

Eller det tänkte jag, men fick bara ett felmeddelande...

Tillägg: Aha, nu syns en bild! Var egentligen fyra bilder jag skulle lägga upp, men det kunde jag inte göra...

clara liljeberg

ja det är det.med rösterna ole ornered, claus ljungmark,vicki beckernet,lizette pålsson och dick eriksson.

Erika

#11
Citat från: clara liljeberg skrivet 11 juli 2021 kl. 09:38:19
ja det är det.med rösterna ole ornered, claus ljungmark,vicki beckernet,lizette pålsson och dick eriksson.

Har jag uppfattat det hela rätt nu, sli är alltså en streamingtjänst där man se den här tv-serien och där används den här dubbningen?

Ska även byta namn på tråden, nu vet vi vilken tv-serie det handlar om...

Kollade upp vad sli skulle kunna vara, och det verkar vara en streamingtjänst för skolor. SLI Play heter den.

clara liljeberg

ja det är det som är stremmingstjänst.

Anders M Olsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 11 juli 2021 kl. 09:52:01
ja det är det som är stremmingstjänst.

Ja, men tyvärr tror jag att de flesta av oss inte har någon möjlighet att komma in där. För att få konto måste man - vad jag kan se - antingen vara lärare eller elev hos någon lärare som redan använder sajten. Det var länge sen jag gick i skolan.

På tal om konton, Clara, så borde du registrera in dig som medlem här på forumet istället för att fortsätta skriva som gäst.

Erika

Citat från: clara liljeberg skrivet 11 juli 2021 kl. 09:52:01
ja det är det som är stremmingstjänst.

Kan du kolla om det står utsatt några uppgifter (credits) om dubbningen? T. ex. skådespelare, röstregissör och översättare?