Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

#945
Visa band om de är smutsiga eller åldrats dåligt eller förvarats på fel sätt så kan de bli rätt brusiga.

Jag har använt mig av en vhs-tvättare som man har i nån lösning och så spolar den hela bandet och torkar. Kan fixa allt från bild till ljud.

Sedan är det beroende på vad man har för vhs-spelare. Jag hade tre stycken tidigare, Sony, nån dyrare variant men märket minns jag inte samt en från JVC, (men skulle påstå ljudet inte var bra på den sistnämnda över huvud taget), äger nu en Panasonic och den är otroligt tyst och mycket bra ljudkvalite.

I övrigt tycker jag Disney har bra kvalité på ljudet på deras videoband. Tycker dock Djungelboken på DVD har urusel kvalité, men vhs-bandet har betydligt bättre. Så undrar varför de inte jämförde, antar det handlar om uppmixningen till 5.1 kanske.

Edit: Jo ljudet kan också bli dåligt om man kör via antennkabeln, bästa är via svart, alternativt rca-kontakten/s-video direkt samt AUX ut eller om LINE out finns.

gstone

#946
Jag ser SÅ MYCKET FRAMEMOT Godmothered HOPPAS den släppes på Disney Plus i jul !!! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Varför e Mathilda Gustafssons meddelande till Clara Henry med på en av bilderna?

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2020 kl. 22:28:31
Jag ser SÅ MYCKET FRAMEMOT Godmothered HOPPAS den släppes på Disney Plus i jul !!! ;D ;D
Varför är mitt meddelande till Clara Henry med bland dessa bilder?

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 juli 2020 kl. 04:00:11
Varför är mitt meddelande till Clara Henry med bland dessa bilder?

OJ !!! :o :o :o :o :o

Hur blev det så !! ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? :o :o :o :o :o :o :o :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det går ett rykte om att Disney plus ska göra en Kingdom Hearts serier !!!!!!!

Vet ni vad det btyder :D :D :D :D

Vi kommer antagligen åter se karaktärer från i stort sätt ALLA GAMLA ANIMERAD Disney filmer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om den dubbas till svenska undrar hur många gamla röster som kan tänkas komma tillbaka ?????????????? ??? ??? ??? ??? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2020 kl. 22:27:23
Det går ett rykte om att Disney plus ska göra en Kingdom Hearts serier !!!!!!!

Vet ni vad det btyder :D :D :D :D

Vi kommer antagligen åter se karaktärer från i stort sätt ALLA GAMLA ANIMERAD Disney filmer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om den dubbas till svenska undrar hur många gamla röster som kan tänkas komma tillbaka ?????????????? ??? ??? ??? ??? ???
Fick inte vi alla karaktärer i samma serie i "hos Musse"? Minns att det var hela gänget och alla film karaktärer, inkluderade också max (långbens son). Konstigt nog så var inte Busan eller Peggy inkluderad i den serien vilket var skumt.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 juli 2020 kl. 23:17:07
Fick inte vi alla karaktärer i samma serie i "hos Musse"?

Fast nu har det till kommit ännu fler  :D :D

Ocxh här även Pixar !!  ;) och Nightmare before Chhrtimas !! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Har Spiderman (1994) fått svensk dubb än?

Daniel Hofverberg

#954
Citat från: Samlaren skrivet  9 juli 2020 kl. 12:54:14
Har Spiderman (1994) fått svensk dubb än?
Nej, i skrivande stund har 1994 års Spindelmannen bara engelskt och latinamerikanskt spanskt tal samt engelsk dövtextning - inga andra språk alls finns. Därmed kan man misstänka att serien bara finns i USA och inte i Europa, då den annars rimligen borde ha haft ljudspår och/eller textning på franska, italienska, europeisk spanska, tyska och/eller holländska; men det kan jag inte kolla upp just nu.

1981 års Spider-Man är det för övrigt ännu värre ställt med, som bara har engelskt ljudspår och engelsk text.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

vilka animerade Marvel serier från 1990talet och tidigare finns med dub?

gstone

Citat från: Samlaren skrivet 10 juli 2020 kl. 16:43:54
vilka animerade Marvel serier från 1990talet och tidigare finns med dub?
Engelska dvdn av X-men vol 2 hade svenskt tal :D

Disney XD borde sända Spindelmannen under titeln the new Spider- Man  ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

menar dock på disney+


Vet att Spiderman (1994) och flera serier frpn 1990talet finns med dub.

Men jag undrar vilka som finns på Disney+

Jabberjaw

Hade väldigt gärna sett att Disney har Disney Club TV3 serien Teen Angel om dom även kommer att ha otecknade serier på Disney+
. Liksom att dom dubbar Fluppy Dogs och för första gången släpper den digitalt. En skam att det inte har gjorts tidigare.  :-\ Och serier som vore trevligt att få med på Disney+ enligt mig är helt klart


https://lostmediawiki.com/Teen_Angel_(partially_found_Disney_serial_drama;_1989)

Skandinaviska dubbningar utav:
Buzz Lightyear, rymdjägare
Lloyd in Space
Disney's Doug
Lilo & Stitch: The Series

Och snälla dubba Gargoyles  ;D  ;)  och Mighty Ducks: The Animated Series
Det hade onekligen varit kul om Disney tog sig i kragen och även släppte ut Saban arkiven, men så mycket ego som Walt Disney har så är väl detta lika troligt som att det skulle öppnas en Disney park här i Sverige.  ::)