Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor till administrationen

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2021 kl. 20:45:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten


Marcusen


Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 18 maj 2022 kl. 10:02:04
Han menar det nog som Varsågod eller Det var så lite

Precis som Maui menar i filmen Vaiana.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 maj 2022 kl. 10:06:40
Precis som Maui menar i filmen Vaiana.
Fast Maui försöker tvinga fram tacksamhet. Gör Steffan det?

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 18 maj 2022 kl. 10:22:05
Fast Maui försöker tvinga fram tacksamhet. Gör Steffan det?

Det tror jag inte, jag menade mer att han refererade till det Maui säger...

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 maj 2022 kl. 10:27:50
Det tror jag inte, jag menade mer att han refererade till det Maui säger...
Han refererade inte till Maui för Håll till godo är ju en svensk sägelse som funnits riktigt länge

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 18 maj 2022 kl. 10:49:04
Han refererade inte till Maui för Håll till godo är ju en svensk sägelse som funnits riktigt länge

Jag tycker "varsågod" hade varit bättre att säga vid det laget!  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2022 kl. 09:53:22
Han menar att det ser ut såhär när man söker.
Aj då...! Det beror nog på att jag har flyttat alla creditlistor till en ny mapp på servern (för att kunna ha olika mappar för olika språk), och jag har nog missat att ändra på sök-sidan för att ta hänsyn till den nya sökvägen... :-[

Jag åtgärdar det så fort jag kommer hem från jobbet. :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 maj 2022 kl. 10:50:06
Jag tycker "varsågod" hade varit bättre att säga vid det laget!  ;)
"Håll till godo" är lika rätt att säga, även om det uttrycket nog är ovanligare hos yngre generationer.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 maj 2022 kl. 10:52:39
"Håll till godo" är lika rätt att säga, även om det uttrycket nog är ovanligare hos yngre generationer.

Jag sa aldrig att det var fel, bara att "varsågod" är ett bättre begrepp.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 maj 2022 kl. 09:37:43
Jag brukar då och då kolla upp bl.a. namn, studios och dylikt på Svenska röster & credits, men den senaste tiden jag skrivit något och sökt upp på sidan så har det inte kommit upp titlar som vanligt, det är svårt att förklara...
Nu är sökfunktionen åtgärdad, och ska fungera som förut igen. :)

Säg till om det är fler sidor där något inte fungerar som det ska - jag kan mycket väl ha missat att ändra något mer ställe...

gstone

På bio vilka dubbade filmer har usatta credits ?

Vilka bolga brukar ha dom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2022 kl. 21:34:14
Jag tror du får prata med Alexander Lundahl om saken!  :)

Alexander Lundahl har iallafall tagit hjälp av bl.a. Oscar Isaksson när han sammanställt sina rollistor, en del av dem med hjälp av respektive dubbningsstudio!  :)

Jag litar iallafall på Alexander Lundahl, han är en av de absolut bästa på forumet!  :) (Oscar Isaksson också, för den delen)

Har du pratat med Alexander Lundahl ännu?

Fråga

Skulle det inte har varit möjligt att marknadsföra röstskådespelare kickstarten på dubbningshemsidan? Eller ses de som konkurrenter för Daniels intervjuer? Dubbningshemsidan borde ju vara det rätta hemmet för röstskådespelare kickstarten att nämnas.

Daniel Hofverberg

Citat från: Fråga skrivet  8 oktober 2022 kl. 21:18:11Skulle det inte har varit möjligt att marknadsföra röstskådespelare kickstarten på dubbningshemsidan? Eller ses de som konkurrenter för Daniels intervjuer? Dubbningshemsidan borde ju vara det rätta hemmet för röstskådespelare kickstarten att nämnas.
Jag ser det inte som konkurrenter, men däremot brukar jag sällan marknadsföra externa sajter och tjänster överhuvudtaget på Dubbningshemsidan. Då och då gör jag undantag, men bara om det rör sig om ideella sajter/tjänster utan vinstsyfte. Nu har jag förvisso inte lyckats hitta någon förklaring till var alla pengar för Röstskådespelarna ska ta vägen, men behövs det så mycket som 75000 kr så förmodar jag att det lär röra sig om någon form av vinst inblandat - jag har svårt att tänka mig att det verkligen behövs så mycket i rena utgifter, utan att någon inblandad ska få någon form av lön eller ersättning...

Men om de eller någon annan vill köpa annonser på Dubbningshemsidan, så är det givetvis inga problem - då är det bara att kontakta mig, så kan vi säkert komma överens. :) Det behöver inte nödvändigtvis röra sig om rena pengar heller, utan kan lika gärna röra sig om någon form av byteshandel eller annan icke-ekonomisk ersättning - exempelvis har jag inga problem att marknadsföra någon streamingtjänst eller tidning i utbyte mot gratis prenumeration på tjänsten/tidningen eller liknande. Bara fantasin sätter gränserna...!

RC

#239
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2022 kl. 02:40:51Jag ser det inte som konkurrenter, men däremot brukar jag sällan marknadsföra externa sajter och tjänster överhuvudtaget på Dubbningshemsidan. Då och då gör jag undantag, men bara om det rör sig om ideella sajter/tjänster utan vinstsyfte. Nu har jag förvisso inte lyckats hitta någon förklaring till var alla pengar för Röstskådespelarna ska ta vägen, men behövs det så mycket som 75000 kr så förmodar jag att det lär röra sig om någon form av vinst inblandat - jag har svårt att tänka mig att det verkligen behövs så mycket i rena utgifter, utan att någon inblandad ska få någon form av lön eller ersättning...

Men om de eller någon annan vill köpa annonser på Dubbningshemsidan, så är det givetvis inga problem - då är det bara att kontakta mig, så kan vi säkert komma överens. :) Det behöver inte nödvändigtvis röra sig om rena pengar heller, utan kan lika gärna röra sig om någon form av byteshandel eller annan icke-ekonomisk ersättning - exempelvis har jag inga problem att marknadsföra någon streamingtjänst eller tidning i utbyte mot gratis prenumeration på tjänsten/tidningen eller liknande. Bara fantasin sätter gränserna...!
Här kan du se vad pengarna ska gå till. Jag vet inte hur det är för dig men jag förväntar mig inte att folk ska göra saker gratis.
Citat från: Bibeln skrivet  4 oktober 2022 kl. 22:09:141man20voices-04102022-0001.jpg