Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Cardcaptor Sakura

Startat av Soscla, 22 april 2012 kl. 18:33:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Soscla

Finns det inga ämnen om det här?? Jag sökte, men inget kom upp, jag kunde svära på att jag har sett nåt...

Nåja, men visst har väl inte Cardcaptor Sakura dubbats? Den tycker jag verkligen de kunde dubba, de sände den på barnkanalen typ 2005 i textad originalversion, och vissa här på forumet är stora entusiaster av dubbad anime.
Jag har inte så mycket koll då jag inte tittar på så mycket TV numera, men det är väl inte särskilt många animeserier som har sänts på svensk TV? Då borde de ju göra nåt med de serier som faktiskt visas....... kan man tycka...
It's so fluffy I'm gonna die!

SwedishKuriboh

Det är mycket riktigt att CardCaptor Sakura INTE dubbades, och jag håller med dig om att det var lite tråkigt att de inte gjorde det.

Gällande vad för anime som sänds på svensk TV så är det nog begränsat till diverse produktserier (Beyblade, Bakugan etc). Vet att TV4 Science Fiction har tre animeserier de brukade sända förut (Death Note, Neon Genesis Evangelion och Last Exile) men då jag inte har den kanalen vet jag inte om de sänds längre...

Daniel Hofverberg

Det är minsann inte mycket anime som visas i svensk TV nuförtiden. Det handlar mest om evighetsserier som Pokémon och ett fåtal andra. Det är tråkigt att inte mer anime visas, och även lite märkligt att långfilmsanime kommer mer och mer av i Sverige medan TV-serier förblir i minoritet.

Jag har inte heller TV4 Science Fiction, men jag kan i alla fall inte hitta någon av de där tre titlarna i deras tablåer för de kommande 2 - 3 veckorna.

SwedishKuriboh

Just det, Pokémon glömde jag bort! ^^

Nä, de verkar ha tagit bort DN, Evangelion och Last Exile från TV4 Sci-Fi... de finns på DVD, dock!

Soscla

#4
Citat från: SwedishKuriboh skrivet 22 april 2012 kl. 19:17:24
Det är mycket riktigt att CardCaptor Sakura INTE dubbades, och jag håller med dig om att det var lite tråkigt att de inte gjorde det.

Gällande vad för anime som sänds på svensk TV så är det nog begränsat till diverse produktserier (Beyblade, Bakugan etc). Vet att TV4 Science Fiction har tre animeserier de brukade sända förut (Death Note, Neon Genesis Evangelion och Last Exile) men då jag inte har den kanalen vet jag inte om de sänds längre...

Men visst är Beyblade och Bakugan dubbade? (Yu-gi-oh också kom jag på nu!) Men de där andra tre kan väl inte vara dubbade, de är väl inte direkt barnvänliga? (Inte för att det egentligen skulle vara ett hinder.....)

Också: SwedishKuriboh, visst gör du massa amatördubbningar på YouTube? Ska vi köra? ;)
It's so fluffy I'm gonna die!

SwedishKuriboh

Citat från: Soscla skrivet 24 april 2012 kl. 21:12:58
Men visst är Beyblade och Bakugan dubbade? (Yu-gi-oh också kom jag på nu!) Men de där andra tre kan väl inte vara dubbade, de är väl inte direkt barnvänliga? (Inte för att det egentligen skulle vara ett hinder.....)

Också: SwedishKuriboh, visst gör du massa amatördubbningar på YouTube? Ska vi köra? ;)

Ja, Beyblade, Bakugan och Yu-Gi-Oh är dubbade! ^^

Jo, jag gör amatördubbningar på YouTube. Vad menar du med "köra"? Skriv till mig på YT istället, svarar lättare där! ^^

Elios

Åh detta var också minnen.
Men ssåg kanske bara något ynka avsnitt av Cardcaptor Sakura när det väl begav sig.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2022 kl. 18:35:20SwedishKuriboh är trans.
Hen kan inte svara eftersom hen inte vart aktiv sedan 2018.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 31 juli 2022 kl. 22:04:16Hen kan inte svara eftersom hen inte vart aktiv sedan 2018.
Det var inte en fågra. Det var ett konstaterande.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.