Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney Klassikerna

Startat av moviefan, 10 juni 2017 kl. 18:48:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet 18 november 2017 kl. 14:01:35
Vilka klassiker har ni ?

Nu är det blandat vilka jag har på VHS, DVD och Blu-Ray, men jag har alla klassiker utom Familjen Robinson och Vaiana/Moana. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

Köpte senast Robin Hood till min samling.  :D

Alexander

#17
Glädjande att höra att två av de resterande klassikerna iår ska släppas på Blu-ray genom Disneys filmklubb avdelning i USA efter två år av uppehåll.  :D
http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=14577902&postcount=1

Detta är ju det första steget, för att de förhoppningsvis ska kunna komma till Europa och sen Skandinavien.
Det är en lång väg kvar men åtminstone så släpps de i USA.

TrondM

Oi. Det var interessant. Synd Disney Movie Club bare er for personer i USA. Må vel kjøpe denne fra ebay, da.

Richardo

Citat från: TrondM skrivet 11 januari 2018 kl. 11:30:03
Oi. Det var interessant. Synd Disney Movie Club bare er for personer i USA. Må vel kjøpe denne fra ebay, da.

Ganska säker på att de bara menar att filmerna som kombo-pack bara finns i USA, men jag tror att de kommer släppas på blu-ray så småningom.

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet 18 november 2017 kl. 16:50:46
Nu är det blandat vilka jag har på VHS, DVD och Blu-Ray, men jag har alla klassiker utom Familjen Robinson och Vaiana/Moana. :)

Nu saknar jag endast Familjen Robinson för att ha en komplett Disneyklassiker samling. ^^


Är det bara jag som faktiskt föredrar DVD framför Blu-Ray, i alla fall när det kommer till Disneyklassiker innan Lilla Kycklingen? Kanske i och försej bara är nostalgi från min sida, då jag ju är uppvuxen med delvis VHS och delvis DVD. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TrondM

Citat från: Richardo skrivet 11 januari 2018 kl. 12:39:10
Ganska säker på att de bara menar att filmerna som kombo-pack bara finns i USA, men jag tror att de kommer släppas på blu-ray så småningom.

Disney Movie Club har en del eksklusive utgivelser, som det selv etter mange år ikke er mulig å kjøpe i vanlige butikker som f.ex Amazon. Så man må være medlem av Disney Movie Club for å få lov til å kjøpe denne filmen, og man må bo i USA for å få lov til å være medlem av Disney Movie Club.

Jeg håper selvfølgelig at denne utgivelsen også blir gitt ut i andre land, men jeg regner med jeg kjøper den på ebay når noen selger den til en fornuftig pris.

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet 11 januari 2018 kl. 14:59:55
Disney Movie Club har en del eksklusive utgivelser, som det selv etter mange år ikke er mulig å kjøpe i vanlige butikker som f.ex Amazon. Så man må være medlem av Disney Movie Club for å få lov til å kjøpe denne filmen, og man må bo i USA for å få lov til å være medlem av Disney Movie Club.

Jeg håper selvfølgelig at denne utgivelsen også blir gitt ut i andre land, men jeg regner med jeg kjøper den på ebay når noen selger den til en fornuftig pris.

Som alternativ till ebay har jag faktiskt köpt en del DMC-utgåvor på Amazon.com eftersom det finns en del privata säljare där ("Amazon Marketplace").

TrondM

Ja, det er sant. Amazon Marketplace er et godt alternativ til eBay.

Alexander

#24
Citat från: Alexander skrivet 11 januari 2018 kl. 08:29:31
Glädjande att höra att två av de resterande klassikerna iår ska släppas på Blu-ray genom Disneys filmklubb avdelning i USA efter två år av uppehåll.  :D
http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=14577902&postcount=1

Detta är ju det första steget, för att de förhoppningsvis ska kunna komma till Europa och sen Skandinavien.
Det är en lång väg kvar men åtminstone så släpps de i USA.

Nu har Saludos Amigos/The three caballeros kommit ut på Blu-Ray i USA.  ;D
Inget bonusmaterial på dem, men båda filmerna är helt oklippta, något som är för första gången i USA för Saludos Amigos .
Kommer inte ihåg om den svenska DVDN av Saludos Amigos är klippt? Nån som vet? :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet  4 februari 2018 kl. 09:59:17
Nu har Saludos Amigos/The three caballeros kommit ut på Blu-Ray i USA.  ;D
Inget bonusmaterial på dem, men båda filmerna är helt oklippta, något som är för första gången i USA för Saludos Amigos .
Kommer inte ihåg om den svenska DVDN av Saludos Amigos är klippt? Nån som vet? :-\
Den svenska DVD-utgåvan av Saludos Amigos, liksom i stort sett alla andra DVD-utgåvor i världen, är censurerad. I inslaget El Gaucho Goofy har man retuscherat bort en cigarett som Långben röker. I samband med det har även en replik av berättarrösten klippts bort, så att runt 5 - 10 sekunder helt saknas.

Den enda DVD-utgåvan som är orörd är den amerikanska DVD:n Walt & El Grupo, där Saludos Amigos finns med som bonusmaterial i originalskick.

Är den amerikanska Blu-Ray-utgåvan verkligen orörd, med cigarrökningen intakt?

Richardo

Det kan nog bara de som är i USA svara på, såvida inte det står på omslaget någonstans.

Alexander

#27
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 februari 2018 kl. 11:14:26
Den svenska DVD-utgåvan av Saludos Amigos, liksom i stort sett alla andra DVD-utgåvor i världen, är censurerad. I inslaget El Gaucho Goofy har man retuscherat bort en cigarett som Långben röker. I samband med det har även en replik av berättarrösten klippts bort, så att runt 5 - 10 sekunder helt saknas.

Den enda DVD-utgåvan som är orörd är den amerikanska DVD:n Walt & El Grupo, där Saludos Amigos finns med som bonusmaterial i originalskick.

Är den amerikanska Blu-Ray-utgåvan verkligen orörd, med cigarrökningen intakt?

Enligt rapporterna jag läser så är Långbens cigarettrökning intakt.  :)
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=301104&page=15

Kan återkomma om jag hittar nåt att den inte är oklippt, men hittils säger alla som har den att filmen ÄR oklippt.   :)

Daniel Hofverberg

Mycket glädjande i så fall, får hoppas att det stämmer.

Tyvärr verkar den här Blu-Ray-utgåvan vara väldigt svår att få tag på än så länge, och jag hittar inte åt den alls vare sig på Amazon eller eBay; eller någon annanstans som kan tänkas skicka till Sverige... :(

Inte heller lyckas jag hitta något om huruvida Blu-Ray-utgåvan är regionsfri, eller om den är låst till region A.

TBT_STR_QR

Varför animerade man cigarettrökningen till att började med, när den censuras nuförtiden?

Jag har svårt att tro att cigarettrökning var något som man tyckte var lämpligt för barn ens på den tiden.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC