Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Delvis animerat/spelfilm

Startat av moviefan, 28 juni 2020 kl. 15:32:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Har ni sett Peter och Draken Elliot ?  Det finns fler filmer där vissa karaktärer är animerade, och resten spelfilm.  Jag tycker det ser lite coolt ut att de har blandat animerat med spelfilm. 

MOA

Mary Poppins,Who Frames Rodger Rabbit & även Dunderklumpen e live action blandat med tecknat

Erika

Citat från: MOA skrivet 28 juni 2020 kl. 20:59:48
Mary Poppins,Who Frames Rodger Rabbit & även Dunderklumpen e live action blandat med tecknat

"Il cavaliere inesistente" (1969) är ett annat exempel. "Le Passage" (1986) har också ett par sådana scener.

Steffan Rudvall


Anders M Olsson

Disney har en lång tradition av att blanda spelfilm och tecknat. Redan i mitten av 1920-talet gjorde Disney ett stort antal kortfilmer med en levande flicka ("Alice") som rörde sig i en tecknad filmvärld.

1934 skapade Disney animation till två långfilmer från andra studior:
I Hollywood Party från MGM interagerar Jimmy Durante med Musse Pigg. I Vi som går köksvägen från Fox interagerar Janet Gaynor med tecknade bestick och andra köksredskap.

1946 kom Sången om södern där det både förekommer levande figurer i en tecknad värld och tecknade figurer i den riktiga världen.

Mary Poppins från 1964 har redan nämnts och sen har vi Sängknoppar och kvastskaft från 1971.

Och helt nyligen gjordes ju Mary Poppins kommer tillbaka.

moviefan

Balto (första filmen) är spelfilm i början och i slutet. Har för mig att The Pagemaster, också är spelfilm i början, och resten animerat. Rock a Doodle är också delvis animerad och spelfilm.

Will Siv

"Piff & Puff: Räddningspatrullen" ( 2022 ).

Will Siv

och hur kunde vi glömma:

"Looney Tunes: Back in Action"

Sabelöga

Att annat begrepp för detta är annars halvanimerad film.
Houba !

MOA

Dot & Kängurun & uppföljarna,de e dom enda filmerna av detta jag sett