Dubbningshemsidans forum

Dubbningar => Omröstningar, listor och sammanställningar => Ämnet startat av: Mathilda Gustafsson skrivet 24 juni 2021 kl. 20:35:49

Omröstning
Fråga: Gillar du Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Alternativ 1: Ja röster: 7
Alternativ 2: Nej röster: 2
Alternativ 3: Annat (förklara gärna) röster: 0
Titel: Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Skrivet av: Mathilda Gustafsson skrivet 24 juni 2021 kl. 20:35:49
Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Titel: SV: Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Skrivet av: Steffan Rudvall skrivet 24 juni 2021 kl. 20:39:00
Jag gillar honom som Benjamin och ser inget fel med hans insats.
Titel: SV: Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Skrivet av: Elios skrivet 24 juni 2021 kl. 20:41:50
Vem har sagt att man inte gillade honom?  ::)
Titel: SV: Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Skrivet av: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2021 kl. 20:43:02
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 juni 2021 kl. 20:39:00
Jag gillar honom som Benjamin och ser inget fel med hans insats.

Precis så tycker jag också...

Citat från: Elios skrivet 24 juni 2021 kl. 20:41:50
Vem har sagt att man inte gillade honom?  ::)

Bland annat Daniel Hofversberg själv och forumsmedlemmen Eriksson...
Titel: SV: Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Skrivet av: MOA skrivet 24 juni 2021 kl. 21:43:14
Jag har inga problem med honom
Titel: SV: Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Skrivet av: Lilla My skrivet 24 juni 2021 kl. 23:33:57
För att jag föredrar orginaldubben och engelska orginalet så mycket mer framför nya dubben. Betyder inte att jag ogillar hans insats dock?
Titel: SV: Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Skrivet av: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2021 kl. 20:51:42
Det beror väl på vad man jämför med. Om man jämför med originaldubben, så var Torsten Winge helt klart i en klass för sig som överglänser Jan Modin rejält - både mer lik originalrösten och en fantastisk skådespelare som gjorde en oerhört imponerande och minnesvärd prestation.

Det betyder dock inte att jag ogillar Jan Modin på något sätt - han är helt okej som Benjamin Syrsa och fullt godkänd, varken mer eller mindre.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2021 kl. 20:43:02
Bland annat Daniel Hofversberg själv och forumsmedlemmen Eriksson...
Jag har inget minne av att jag sagt/skrivit att jag "ogillar" Jan Modin - däremot att Torsten Winge helt klart var bättre i originaldubben av Pinocchio.

Men att någon annan är bättre betyder ju inte nödvändigtvis att man ogillar någon; det är två vitt skilda saker. Som exempel tycker jag att Andreas Nilsson är bättre som Kalle Anka än Per-Erik Hallin, men det betyder absolut inte att Per-Erik på något sätt skulle vara dålig i rollen eller att jag ogillar honom; tvärtom.
Titel: SV: Varför ogillar många Jan Modin som Benjamin Syrsa?
Skrivet av: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2021 kl. 21:10:05
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2021 kl. 20:51:42
Det beror väl på vad man jämför med. Om man jämför med originaldubben, så var Torsten Winge helt klart i en klass för sig som överglänser Jan Modin rejält - både mer lik originalrösten och en fantastisk skådespelare som gjorde en oerhört imponerande och minnesvärd prestation.

Det betyder dock inte att jag ogillar Jan Modin på något sätt - han är helt okej som Benjamin Syrsa och fullt godkänd, varken mer eller mindre.
Jag har inget minne av att jag sagt/skrivit att jag "ogillar" Jan Modin - däremot att Torsten Winge helt klart var bättre i originaldubben av Pinocchio.

Men att någon annan är bättre betyder ju inte nödvändigtvis att man ogillar någon; det är två vitt skilda saker. Som exempel tycker jag att Andreas Nilsson är bättre som Kalle Anka än Per-Erik Hallin, men det betyder absolut inte att Per-Erik på något sätt skulle vara dålig i rollen eller att jag ogillar honom; tvärtom.

Då har jag väl missuppfattat, ber så hemskt mycket om ursäkt...  :-[

Ah, ungefär då som jag känner med bl.a. Musse Pigg och Mimmi Pigg, till vilka jag tycker att Anders Öjebo (som spelat Musse sedan 1991) och Lizette Pålsson (som spelat Mimmi sedan 2001) är klart överlägsna, men Sven-Erik Vikström och Åsa Bjerkerot är på intet sätt dåliga, tvärtom!

Samma med Nalle Puh där den klart överlägset bästa svenska rösten enligt mig är Guy De La Berg (som gjorde rollen 2000-2010), medan Tor Isedal (som gjorde rollen 1966-1990) i mina ögon är helt okej, varken mer eller mindre!
Titel: SV: Varför ogillar många Donald Trump som President ?
Skrivet av: gstone skrivet 26 juni 2021 kl. 21:17:01
Det finns nog många anledningar  :D