Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Generationer.

Startat av Will Siv, 19 maj 2024 kl. 19:58:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Här har jag sorterat in oss i våra generationer, inklusive "mellan-generationer":

Boomers (ca 1945 till 1964)

@Anders M Olsson

@TrondM

Gen-X (ca 1965 till 1980)

@Zach66

@Daniel Hofverberg

Gen-Y/Millennial (ca 1981 till 1993)

@Christer 

@Henrik Karlsson

@Steffan Rudvall

@moviefan

@Igthorn 

@JK Animation

@Gustav Jonsson

@Henrik Karlsson

@Christian Hedlund

@Erika

@Hans Tolvaly

@jimstrom

@Kloppstock

@Marcusen 

@Mikaela Tidermark 

@Eriksson

@Freddie

@Soscla

@Samlaren

@Fred

@Hey Arnold på svenska

@Zebastian

@Jabberjaw

Zillennial ( ca 1994/1995/1996, mitten av 1990-talet )

@Lilla My

@Elios 

@TVARK Sweden

@Oscar Isaksson.

@TonyTonka

@Disneyfantasten

Gen-Z/Zoomers (ca 1997 till 2010/2012)

@gstone

@Lillefot

@Dubintrested

@Adam Larsson

@FabulousSloth

@Adam

@Blockhaj

@TBT_STR_QR

@Mathilda Gustafsson

@E

@Skokaka

Jag

@MOA

@Jonas9881

@Simon Axelsson.

@RC

@Jack P.W.

@Victor Z

@DingoPictures2005
- what.

Jonas9881

Intressant men varför står det i titeln "SV"?

Ska det inte göra det när det är ett svar och inte allra första meddelandet?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 19 maj 2024 kl. 19:58:06Här har jag sorterat in oss i våra generationer, inklusive "mellan-generationer":

Boomers (ca 1945 till 1967)

@Anders M Olsson

@TrondM

Gen-X (ca 1968 till 1980)

@Zach66

@Daniel Hofverberg

Gen-Y/Millennial (ca 1981 till 1994)

@Steffan Rudvall

@moviefan

@Christian Hedlund

@Erika

@jimstrom

@Marcusen

@Eriksson

@Soscla

@Fred

@Hey Arnold på svenska

@Zebastian

@Jabberjaw

@Lilla My

@Elios 

@Oscar Isaksson.

Zillennial ( ca 1995/1996, mitten av 1990-talet )

@TonyTonka

@Disneyfantasten

Gen-Z/Zommers (ca 1997 till 2010/2012)

@gstone

@Lillefot

@Adam Larsson

@FabulousSloth

@Adam

@TBT_STR_QR

@Mathilda Gustafsson

@E

@Skokaka

Jag

@MOA

@Jonas9881

@Simon Axelsson.

@RC

@DingoPictures2005
Det är mest Gen Y men vi kommer inte långt efter. Gen Alpha måste vara generationen från 2013 & framåt, tar nog lång tid innan dom dyker upp här

Lillefot

Ibland känns man olyckligt lottad av att man inte är född samma år som Nintendo 64 släpptes första gången.😅
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 19 maj 2024 kl. 21:39:47Ibland känns man olyckligt lottad av att man inte är född samma år som Nintendo 64 släpptes första gången.😅
Det är Disneyfantasten, jag är äldre än Youtube

Jonas9881

@Will Siv Är det du som har skrivit "SV:" i titeln på detta ämne?
Och varför har du gjort det?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Will Siv

Citat från: Jonas9881 skrivet 20 maj 2024 kl. 08:35:53@Will Siv Är det du som har skrivit "SV:" i titeln på detta ämne?
Och varför har du gjort det?
för det ska stå med i titlarna......
- what.

Jonas9881

Citat från: Will Siv skrivet 20 maj 2024 kl. 11:20:00för det ska stå med i titlarna......
Men om det nu ska stå med, varför har inga andra titlar det?

Om du kollar här så ser jag ingen med titeln som börjar på "SV:".
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?board=18.0

Jonas9881

Jag märkte samma dag som @Will Siv startade denna tråd att jag var den ändå som inte blev taggad, kanske syns inte jag när man ska tagga mig, eller så har du skrivit mitt namn utan att trycka på alternativen som kommer upp när man skriver "@".

Och jag har en fråga till adminpersonalen då @Will Siv säger att man ska ha med "SV:" i titlarna men vad jag ser så har väldigt enstaka titlar det. Vet du @Daniel Hofverberg varför @Will Siv säger att man ska ha med det i titlarna när knappt ingen har det?

Menas SV förkortning för ordet "SVAR/SVARA"?

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 26 maj 2024 kl. 16:08:40Jag märkte samma dag som @Will Siv startade denna tråd att jag var den ändå som inte blev taggad, kanske syns inte jag när man ska tagga mig, eller så har du skrivit mitt namn utan att trycka på alternativen som kommer upp när man skriver "@".

Och jag har en fråga till adminpersonalen då @Will Siv säger att man ska ha med "SV:" i titlarna men vad jag ser så har väldigt enstaka titlar det. Vet du @Daniel Hofverberg varför @Will Siv säger att man ska ha med det i titlarna när knappt ingen har det?

Menas SV förkortning för ordet "SVAR/SVARA"?
SV står väl för svenska skulle jag gissa och det står i titelrutan när man svarar i trådar men det brukar inte bli del av titeln...

Dubintrested

Citat från: Jonas9881 skrivet 26 maj 2024 kl. 16:08:40Jag märkte samma dag som @Will Siv startade denna tråd att jag var den ändå som inte blev taggad, kanske syns inte jag när man ska tagga mig, eller så har du skrivit mitt namn utan att trycka på alternativen som kommer upp när man skriver "@".
Jag och Samlaren är inte heller taggade det är bara användarnamnen som står

Jonas9881

Citat från: Dubintrested skrivet 26 maj 2024 kl. 16:20:14Jag och Samlaren är inte heller taggade det är bara användarnamnen som står
När jag igenom användarnamnen samma dag så uppfattade jag att det bara var jag som inte var taggad, men nu ser jag att det även är Samlaren och Dubintrested (du) som inte är det. Jag var 100% säker när jag igenom det men ser nu att du har rätt, men kan tycka det är märkligt ändå att det har blivit så.

Will Siv

Citat från: Dubintrested skrivet 26 maj 2024 kl. 16:20:14Jag och Samlaren är inte heller taggade det är bara användarnamnen som står
Citat från: Jonas9881 skrivet 26 maj 2024 kl. 16:29:07När jag igenom användarnamnen samma dag så uppfattade jag att det bara var jag som inte var taggad, men nu ser jag att det även är Samlaren och Dubintrested (du) som inte är det. Jag var 100% säker när jag igenom det men ser nu att du har rätt, men kan tycka det är märkligt ändå att det har blivit så.
Jag vet inte varför  ???

När man skriver med @ kommer det en lista med användare, som exempel:

@Mathilda Gustafsson

Men jag fick inte er @Jonas9881 , @Dubintrested , @Samlaren när jag skrev på datorn, men nu får jag er på mobilen ???
- what.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 maj 2024 kl. 16:12:25SV står väl för svenska skulle jag gissa och det står i titelrutan när man svarar i trådar men det brukar inte bli del av titeln...
Nej precis, själva titeln brukar oftast inte ha det med.

Det är denna tråd och denna som har det och båda har startats av Will så hon verkar vara den ända som gör så.
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16515.0

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 26 maj 2024 kl. 16:31:46Nej precis, själva titeln brukar oftast inte ha det med.

Det är denna tråd och denna som har det och båda har startats av Will så hon verkar vara den ända som gör så.
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16515.0
Will är en man