Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

SvampBob: Svamp på rymmen (The SpongeBob Movie: Sponge on the Run)

Startat av gstone, 17 oktober 2020 kl. 22:40:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 22 oktober 2020 kl. 21:24:52
Om det bli SDI media dubba Svampbob: svamp på rymmen då är kört eftersom SDI media inte lämna ut creditlistan. SDI media lämna inte ut creditlistan till privat person. SDI media bara lämna ut creditlistan till kunder t.ex filmbolag, tv-bolag.

Men bör inte Netflix har credits utsatta som dom ofta har ????
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 22 oktober 2020 kl. 21:24:52
Om det bli SDI media dubba Svampbob: svamp på rymmen då är kört eftersom SDI media inte lämna ut creditlistan. SDI media lämna inte ut creditlistan till privat person. SDI media bara lämna ut creditlistan till kunder t.ex filmbolag, tv-bolag.
Jag tror han menar att din grammatik är lite konstig.
Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2020 kl. 21:30:22
Jo, så det är inga problem att få fram credits

Oskar

Tyvärr jag har inte netflix.
Hoppas dom visa credits efter filmen.
Jag har titta på Netflix hos bekant då hade dom visa credits om svenska röster efter filmen och serier.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 22 oktober 2020 kl. 21:41:04
Tyvärr jag har inte netflix.
Hoppas dom visa credits efter filmen.
Jag har titta på Netflix hos bekant då hade dom visa credits om svenska röster efter filmen och serier.

Det var just efter filmen jag menade !

Det är väl nästa alltid dom har det ! ;D

Daniel Hofverberg

I 8 fall av 10, ja. Sen varierar det ju dock hur utförliga creditsen är, och det är ju tyvärr inte så sällan som Netflix exempelvis hoppar över "Övriga röster".

Men om dubbningen inte är beställd av Netflix utan inköpt från annat håll, så minskar chansen avsevärt att det står utsatt dubbcredits - då är det minst lika vanligt att inga dubbcredits listas, som att det faktiskt finns. :(

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 oktober 2020 kl. 22:33:48
I 8 fall av 10, ja. Sen varierar det ju dock hur utförliga creditsen är, och det är ju tyvärr inte så sällan som Netflix exempelvis hoppar över "Övriga röster".

Men om dubbningen inte är beställd av Netflix utan inköpt från annat håll, så minskar chansen avsevärt att det står utsatt dubbcredits - då är det minst lika vanligt att inga dubbcredits listas, som att det faktiskt finns. :(

Jag skulle ju tro att dubbningen är inköpt från annat håll med tanke på att filmen till en början var tänkt att visas på bio, dock finns det ju ett flertal filmer som Netflix inte ligger bakom som ändå har utsatta svenska credits.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 22 oktober 2020 kl. 22:39:37
Jag skulle ju tro att dubbningen är inköpt från annat håll med tanke på att filmen till en början var tänkt att visas på bio, dock finns det ju ett flertal filmer som Netflix inte ligger bakom som ändå har utsatta svenska credits.
Om inte Netflix har beställt en egen dubbning, så lär ju dubbningen helt klart vara inköpt från annat håll. Visst finns det filmer där Netflix inte beställt dubben men som ändå har utsatta dubbcredits, men chansen minskar. Så då är det väl kanske runt 50% chans att det finns utsatt dubbcredits, istället för 80%...

Men vi får hålla tummarna att det står utsatt. Det bör väl ha varit UIP som beställde dubben och som var tänkt att distribuera den (?), så annars får man försöka kontakta dem och hoppas att de kan ordna creditlista.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 oktober 2020 kl. 13:05:21
Om inte Netflix har beställt en egen dubbning, så lär ju dubbningen helt klart vara inköpt från annat håll. Visst finns det filmer där Netflix inte beställt dubben men som ändå har utsatta dubbcredits, men chansen minskar. Så då är det väl kanske runt 50% chans att det finns utsatt dubbcredits, istället för 80%...

Men vi får hålla tummarna att det står utsatt. Det bör väl ha varit UIP som beställde dubben och som var tänkt att distribuera den (?), så annars får man försöka kontakta dem och hoppas att de kan ordna creditlista.

Tror nog också att det är mycket samma röster som serien.

Fast det vore kull att veta vilka som gör  Kung Poseidon, Otto, The Gambler, El Diablo, ceremonimästaren och Chandlern ;).

gstone

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  5 november 2020 kl. 12:48:40
Jag vill ha credits till Svamp på Rymmen !

Den släpps väl på Netflix idag? Finns det inte i eftertexterna?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

gstone

Joakim Jennfors är Bläckward

Björn Bengtsson
är Patrick

Kim Suloki är Savmpbob

Annelie Bhagavan är Sandy

Anton Olofson Reader är Bubble Bass

Bengt Järnblad är Berättaren

Bonnie Nathanaelson är Sandy som Barn

Claes Lungmark är El Diablo

David Inghman är  Rikskanslern

Dick Ericsson är Brett
Elsa  Fryklund är Sally

Frida Öhrn är Marika

Hugo Bergström är Savmpbob som Barn

Linn Ehner är Page

Lorens Kauppi är Bläckward som barn

och Magnus Mark är  Poseidon

Erika

Du får gärna skriva fler uppgifter (regissör, översättare, dubbningsbolag osv...).

gstone

Sixten Haag Carlsson är Blävkward som barn

Stephan Karlsen är Herr Kraba

Joakim Tidermark är Busken

Mattias Knave är Plankton

Övriga Röster är av Christian Hedlund
Jörn Falk  och Malin Bylund

Studio är SDI Media Sverige