Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juni 2026 kl. 10:59:10Så kan det bli ibland, fråga mig bara inte hur eller varför, men det har faktiskt inträffat då och då.
Väldigt klantigt, då man kan tycka att dubbningsstudion bör dubbelkolla både en och två gånger innan de skickar de slutgiltiga uppgifterna till Disney - inte minst vid biovisade filmer...

Vet du om gamarna ifråga nämns vid namn i den svenska dubbningen?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2026 kl. 12:18:31Väldigt klantigt, då man kan tycka att dubbningsstudion bör dubbelkolla både en och två gånger innan de skickar de slutgiltiga uppgifterna till Disney - inte minst vid biovisade filmer...
Det kan man verkligen tycka, och framförallt kan man tycka att både Disney och alla företag borde vara ordentliga och ha med precis allting bakom dubbningen från allra första början, varesig det är bio eller hemvideoformat eller streaming, men uppenbarligen verkar både Disney och andra företag tycka annorlunda...

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2026 kl. 12:18:31Vet du om gamarna ifråga nämns vid namn i den svenska dubbningen?
Det minns jag inte, var ett tag sedan jag såg 2an nu...

Disneyfantasten

Vågar inte svära på om huruvida @Oscar Isaksson  vet något om denna fråga ännu, men, är det något i Räddningspatrullen (KM Studios dubbning) som kan tänkas läggas till i Dubbningshemsidans creditlista? (utöver det som står med)

Jag tar en TV-serie åt gången för att det inte ska bli för mycket, TV-serier är nämligen mycket svårare att utröna jämfört med långfilmer.

Förra året skrev jag ihop denna lista efter en omtitt via Disney+, det kommer från röstidentifiering, så observera att det finns en risk för felaktigheter och ta det med en nypa salt;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17492.msg222414#msg222414