Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbmissar

Startat av MiraMizz, 1 april 2008 kl. 17:48:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nilsson

Citat från: Racnar skrivet 12 april 2026 kl. 11:40:31Vet inte om det är dubbmiss men i introt till Clifford sjunger de "Clifford köpte Emelie för hos henne fann han ro" de menar förstås att hon köpte honom men så som de har byggt upp meningen är Clifford subjekt så att det är han som köper henne.
igår kom jag in på introt och jag hör "sökte" och det är nog det som ska vara tänker jag 

Carlswell

Citat från: Nilsson skrivet Idag kl. 20:56:29igår kom jag in på introt och jag hör "sökte" och det är nog det som ska vara tänker jag
Jag tycker det låter lite som båda men jag håller med om att det borde vara sökte baserat på originaltexten "Clifford needed Emily, so she chose him for her own".

Nilsson

Citat från: Carlswell skrivet Idag kl. 21:02:18Jag tycker det låter lite som båda men jag håller med om att det borde vara sökte baserat på originaltexten "Clifford needed Emily, so she chose him for her own".
Jag hör inte "köpte" men "sökte". Mina öron de och så sänkte jag hastigheten och det hörs tydligare då  :)