Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Stallkompisar (Saddle Club)

Startat av PatoskyeIII, 2 augusti 2024 kl. 23:09:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 februari 2025 kl. 14:56:37Det låter lite väl krångligt och någon måste väl sitta och bränna DVD skivorna också krypterade filer borde väl vara en bättre lösning 2025.
Jag skulle gissa att det är svårt att förlita sig på att alla kommuner i Sverige har tillräckligt snabbt och stabilt internet på de olika biblioteken. Trots allt är ju kommunala verksamheter inte direkt kända för att ha toppmodern utrustning, så det är nog svårt att lita på att både datorerna i sig och internetanslutningen är snabb och stabil överallt...

Det verkar då inte finnas något jättesnabbt internet på Campusbibliotekets lokaler i Skellefteå, och hur säkert det är låter jag också vara osagt då det är ett trådlöst nätverk utan kryptering. Datorerna på bibblan har också fram tills nyligen kört Windows 7 (!), så det är inte direkt sista skriket... Och nu verkar de precis ha bytt till Windows 10, precis lagom till att Microsoft slutar stödja Windows 10 till hösten... ;)

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2025 kl. 20:16:45Flytta ämnena då 😒

jag blir lite förvirrad annars 😅
Jag vill inte göra det innan vi har utrett till 100% att det verkligen inte finns någon dubbning, då Alexander verkade helt säker på att han sett en svensk dubbning i annan tråd.

Citat från: Jonas9881 skrivet 21 februari 2025 kl. 18:18:15Hur var det nu, kunde vem som helst spela upp material som har digitaliserats om man bor i Stockholm, eller var det bara specifika personer som du som handhåller denna sidan och behöver info av forskningsyfte?
För att komma åt Svensk Mediedatabas måste man vara godkänd av Kungliga Biblioteket. Man skickar in en ansökan och beskriver vad man behöver tillgång till materialet för - så det kan röra sig om forskning, research inför avhandlingar, specialarbeten på gymnasiet, journalistisk verksamhet och liknande. Exakt hur svårt det är att bli godkänd vet jag inte, men för mig var det i alla fall inga problem; det gick snabbt och enkelt.

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2025 kl. 20:17:55Vad var det då som jag såg på barnkanalen om hästar och tjetjer som gillade hästar ?!
Det låter ju som Stallkompisar, men kan kanske stämma in på andra serier också. Minns du något mer om serien, och minns du med säkerhet att det du såg var svenskdubbat?

A

Kanske har serien gått dubbad i typ Bobster eller något sånt programblock?

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 21 februari 2025 kl. 20:45:39Kanske har serien gått dubbad i typ Bobster eller något sånt programblock?
Det borde ha stått utsatt i Svensk Mediedatabas då, såvida det inte sänts "anonymt" i programblocket utan att det stod i tablåerna vad som ingick...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2025 kl. 20:35:44Det låter ju som Stallkompisar, men kan kanske stämma in på andra serier också. Minns du något mer om serien, och minns du med säkerhet att det du såg var svenskdubbat?
det här var tecknat
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

gstone

gstone

Erika

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2025 kl. 21:28:49ja

et var det
Kom även på SVT Barnkanalen sände ju även en animerad tv-serie som hette Horseland, men skönt att det var rätt titel. :)

Jonas9881

Citat från: Erika skrivet 21 februari 2025 kl. 21:30:43Kom även på SVT Barnkanalen sände ju även en animerad tv-serie som hette Horseland, men skönt att det var rätt titel. :)
Jag trodde det var Ridtur han menade, men du gissade rätt.

Ranchen är visserligen animerad och Stallkompisar är ju inte det, men det var tydligen en tecknad serie personen tänkte på ändå.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare