Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jafars Återkomst

Startat av moviefan, 25 april 2026 kl. 11:23:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Köpte den nyss på SF anytime, tycker den är en mycket bra uppföljare på Aladdin. Svenska dubbningen är mycket bra, det är många röster som är samma som i första filmen. Många av sångerna är bra också, men kanske inte lika minnesvärda som de i ettan. 

Lillefot

Anser att den är helt okej, om kanske lite för kort och slutet är ett väldigt uppenbart sätt att leda in i TV-serien (sen hade jag själv föredragit om Mikael Samuelsson hade kommit tillbaka som Jafar, även om Bo Maniette fungerar bra i rollen med). Men den är fullt sevärd.

Skulle dock säga att Aladdin och rövarnas konung är ännu bättre, då den väver in fler aspekter ur arabisk mytologi och fungerar bra som ett definitivt slut för karaktärerna.
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.

Anders

Även om den inte har lika avancerad animation som ettan har jag ändå haft en viss svaghet för den. Den har mycket mer drama och djup. Jafar är nu ett mycket större hot och har lärt sig av sina misstag. Razoul, som bara var en comic relief-karaktär i den första filmen, är nu också mer hotfull och var ju till och med på väg att halshugga Aladdin vid ett tillfälle. Jafar blir dödad i den här filmen, medan han bara blev instängd i en lampa i den första, vilket också bidrar till dramat. Det blir även en väldigt fin återförening av alla karaktärer från den första filmen. Det blir även ett tillskott av fler karaktärer, så som Abis Mal.

I don't mind it!  :)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Nilsson

Citat från: Lillefot skrivet 25 april 2026 kl. 11:30:45Anser att den är helt okej, om kanske lite för kort och slutet är ett väldigt uppenbart sätt att leda in i TV-serien (sen hade jag själv föredragit om Mikael Samuelsson hade kommit tillbaka som Jafar, även om Bo Maniette fungerar bra i rollen med). Men den är fullt sevärd.

Skulle dock säga att Aladdin och rövarnas konung är ännu bättre, då den väver in fler aspekter ur arabisk mytologi och fungerar bra som ett definitivt slut för karaktärerna.
Jag hade önskat Mikael Samuelsson kom tillbaka men jag har inget emot Bo Maniette. Jag kan ha missat något som man redan vet men undrar varför han inte kom tillbaka som Jafar ?

Lillefot

Citat från: Nilsson skrivet 28 april 2026 kl. 19:00:59Jag hade önskat Mikael Samuelsson kom tillbaka men jag har inget emot Bo Maniette. Jag kan ha missat något som man redan vet men undrar varför han inte kom tillbaka som Jafar ?
Enligt OSIS var det för att han just då var för upptagen med teater för att kunna ta sig till inspelningslokalerna:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=203713
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.

Nilsson

Citat från: Lillefot skrivet 28 april 2026 kl. 19:06:34Enligt OSIS var det för att han just då var för upptagen med teater för att kunna ta sig till inspelningslokalerna:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=203713
I see  :)