Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Örjan Ramberg (1948-2026)

Startat av Elios, 16 augusti 2026 kl. 04:41:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Skådespelaren Örjan Ramberg har gått bort.
Såvitt jag vet så var han aldrig med i en svensk dubbning men han har varit tillsammans med Ewa Fröling och tillsammans så har dom dottern Tilde Fröling. Han blev 78 år gammal.

Lillefot

Han var en skådespelare som jag inte var särskilt van vid, men hans död är förstås ändå sorglig. Vila i frid.
Är inne här lite sporadiskt just nu.

Tintin

Vila i frid. Minns honom främst från Trenter-serien.

Adam (föredetting)

Nuförtiden postar jag förvisso väldigt sällan på det här forumet (har framförallt övergett mitt konto sedan länge), men sedan jag slutade officiellt här för några år sedan har jag lyssnat på lite kändisbiografier på BookBeat, däribland Johannes Brosts biografi (må Gud bevara honom i evigheten), i vilken han nämnde att Örjan hade ett mycket våldsamt temperament och misshandlade likväl kvinnliga som manliga bundsförvanter (Allihop från Ewa Fröling, Josefin Nilsson, samt Brost själv.). Efter att ha tagit in den infon, för att inte nämna efter utgivningen av Josefin Nilsson-dokumentären från 2019 (må Gud bevara henne med), i vilken Örjans handlingar utan tvekan läckte ut på riktigt, så har i alla fall jag rätt svårt att minnas just honom med glädje.  :-X

E

Inte nån jag hyllar eller sörjer direkt. Vi alla vet vad den jävla råttan gjorde och dömdes för🤮