Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scruffy (1980)

Startat av gorehound, 17 mars 2013 kl. 12:59:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 april 2025 kl. 16:30:47Däribland dubbningar av bla Katten Felix tillsammans med Sten Carlberg runt 1982.
kan man höra dom idag ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 april 2025 kl. 16:30:47Sen har jag inte riktigt fått grepp och klarläggande om hur det ligger till med Mariann Video och Mariann Records, där Monica Forsberg gjorde audioprodukter för barn. Däribland dubbningar av bla Katten Felix tillsammans med Sten Carlberg runt 1982.
Vad menas med audioprodukter för barn ?

BPS

gstone

Oscar Isaksson

gstone

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 april 2025 kl. 16:30:47Sen har jag inte riktigt fått grepp och klarläggande om hur det ligger till med Mariann Video och Mariann Records, där Monica Forsberg gjorde audioprodukter för barn. Däribland dubbningar av bla Katten Felix tillsammans med Sten Carlberg runt 1982.
som den här

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  9 april 2025 kl. 20:59:27som den här
Ja, det är oxå en skiva som Monica ansvarade över. Tyvärr hittar jag den inte digitaliserad.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 april 2025 kl. 22:33:59Ja, det är oxå en skiva som Monica ansvarade över. Tyvärr hittar jag den inte digitaliserad.
andra framtida KM dubbar verkar också vara inblanded

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  9 april 2025 kl. 22:41:54andra framtida KM dubbar verkar också vara inblanded
Ja, inte så konstigt då många av dem hon använde var branschkompisar till henne.

Kom på ännu en barnskiva Monica ansvarade för hos Mariann: Katitzi

Oscar Isaksson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 april 2025 kl. 14:45:30Lite gamla uppgifter jag hade liggande. Kanske kan bli en creditlista.

Svensk bearbetning och regi: Monica Forsberg.

Producent: Monica Forsberg.

Inspelat i KM-Studio 1986.

Tekniker: Lennart Olsson.
Vet att @Erika postat en diger röstlista redan men jag har blivit ombedd att publicera den lista jag har. Där tyvärr rösterna bara är i grupp:

Svenska röster:
Monica Forsberg
Ingemar Carlehed
Christel Körner
Ulf Peder Johansson
Sten Carlberg
Roger Storm
Peter Wanngren
Johanna Ljungberg
Bertil Engh
Jan Koldenius