Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Margreth Weivers (1926-2021)

Startat av TonyTonka, 3 februari 2021 kl. 21:41:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Skådespelerskan Margreth Weivers är död efter en tids sjukdom. Inom dubbning var hon bland annat rösten till Tant Sara i omdubbningen av Lady och Lufsen.

Vila i frid.  :'(

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wev131/skadespelaren-margreth-weivers-ar-dod
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 februari 2021 kl. 21:41:57
Skådespelerskan Margreth Weivers är död efter en tids sjukdom. Inom dubbning var hon bland annat rösten till Tant Sara i omdubbningen av Lady och Lufsen.

Vila i frid.  :'(

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wev131/skadespelaren-margreth-weivers-ar-dod

Det var tråkigt att höra, men hon hann åtminstone bli gammal...

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

MOA

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  4 februari 2021 kl. 12:27:04
95 år e ändå int dåligt

Håller helt med, fast hon blev inte riktigt så gammal då hon hade födelsedag bara 2 dagar innan mig, så vi kan säga 94 och ett halvt, men ändå en bra ålder!  :)

ddubbning

Adam

Må hennes röst verkligen leva vidare i attraktionen Kvasten på Gröna Lund. (ifall ni inte visste att det var hon som var häxans röst, som hörs i kön till berg-och-dalbanan)

Jag minns henne för övrigt som rösten till Miss Mops i Per Åhlins Hundhotellet - En mystisk historia (2000), som jag hade på VHS en gång i tiden. Good times..
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet  7 februari 2021 kl. 13:41:05
Må hennes röst verkligen leva vidare i attraktionen Kvasten på Gröna Lund. (ifall ni inte visste att det var hon som var häxans röst, som hörs i kön till berg-och-dalbanan)

Jag minns henne för övrigt som rösten till Miss Mops i Per Åhlins Hundhotellet - En mystisk historia (2000), som jag hade på VHS en gång i tiden. Good times..
Jag åkte Kvasten för 3 år sen