Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney Sing along volymerna

Startat av moviefan, 23 maj 2025 kl. 22:58:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juni 2025 kl. 18:49:39Ursäkta sent svar men...

- sången Lookout For Mr Stork användes på bonusmaterialet av 2001-års DVD-utgåva av Dumbo, så då är jag nyfiken: vilka var kören och Benjamin Syrsa i denna?

- du skrev att det var runt ett dussin volymer som planerades, så då måste jag dubbelkolla för att undvika missförstånd: menar du volymer i Sverige? Och isåfall, vilka fler volymer var planerade? (Friend Like Me och Heigh Ho gavs ut i Sverige april 1994, Colors of The Wind gavs ut i Sverige februari 1996 och slutligen gavs Ringaren i Notre Dame volymen ut mot slutet av 1996, sen var Bare Necessities och Be Out Guest också planerade)

(om jag minns rätt så är dussin 12, och jag har räknat ihop det sammanlagda jag fått veta till hälften av detta)

Lookout For Mr Stork är taget just från den planerade svenska utgåvan av The Bare Necessities. Där är det Peter Wanngren som är Benjamin Syrsa. Tyvärr har jag ingen aning om kören.

Jag menar just så, volymer i Sverige 1994. De Sing Along-VHS:er som gavs ut 1996 räknas inte exakt tillsammans med de tidigare från 1994.
De planerade volymer jag vet om, är de två jag skrev om tidigare.

Läser man på baksidorna till de två första i Sverige utgiva Sing Along-VHS:erna så står det: "En helt ny värld" är den första av 11 Sing Along Songs volymer och "Hej Hå" är den andra av 11 Sing Along Songs volymer.
Fast jag har nämligen för mig att i de första marknadsföringsbroschyrerna, som Buena Vista i Sverige skickade ut till affärer som sålde Disneys filmer. Att där stod att det var 12 volymer som skulle ges ut.

moviefan

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 juni 2025 kl. 02:18:51Lookout For Mr Stork är taget just från den planerade svenska utgåvan av The Bare Necessities. Där är det Peter Wanngren som är Benjamin Syrsa. Tyvärr har jag ingen aning om kören.

Jag menar just så, volymer i Sverige 1994. De Sing Along-VHS:er som gavs ut 1996 räknas inte exakt tillsammans med de tidigare från 1994.
De planerade volymer jag vet om, är de två jag skrev om tidigare.

Läser man på baksidorna till de två första i Sverige utgiva Sing Along-VHS:erna så står det: "En helt ny värld" är den första av 11 Sing Along Songs volymer och "Hej Hå" är den andra av 11 Sing Along Songs volymer.
Fast jag har nämligen för mig att i de första marknadsföringsbroschyrerna, som Buena Vista i Sverige skickade ut till affärer som sålde Disneys filmer. Att där stod att det var 12 volymer som skulle ges ut.
Varför gavs inte alla volymer ut ?  

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  9 juni 2025 kl. 19:54:33Varför gavs inte alla volymer ut ? 
Som @Oscar Isaksson nämnde beror det på att Sing Along Songs inte sålde så bra i Norden.