Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bifogade filer

Startat av Anders M Olsson, 19 maj 2026 kl. 12:02:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Jag noterar att man inte kan bifoga filer i PM. I vissa fall hade det varit bra att kunna göra det.

Är det något speciellt skäl till att det inte går? En hård begränsning i forum-programvaran, eller bara en inställning i Dubbningshemsidans forum?

Daniel Hofverberg

Det är en hård begränsning i forumprogramvaran. Jag har frågat utvecklarna, och har fått besked att det beror på juridiska skäl och säkerhetsskäl - i så fall hade användare kunnat exempelvis sprida barnpornografi, som administratören (d.v.s. i det här fallet jag) hade varit juridiskt ansvarig för men inte haft någon chans att kunna veta om; i och med att administratörer inte kan se PM som skickas till andra...

Alltså skulle sajten ovetandes kunna användas för att bryta mot lagar under lång tid, som inte vore möjligt att stävja.

Så fastän jag håller med att det hade varit praktiskt att kunna ibland, så förstår jag anledningen till att de fattat det beslutet. :)