Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem gör Scooby-Doo bäst?

Startat av Erika, 8 december 2004 kl. 16:01:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ja, vem tycker ni är bäst som Scooby? :)

Steve Kratz
Stefan Frelander
Gunnar Ernblad
Stellan Skarsgård
Annan (i så fall vem)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2026 kl. 15:03:53Det är nog ingen som ifrågasätter att Stellan Skarsgård är en fantastisk skådespelare, en av de bästa vi har i landet - men i ärlighetens namn är det heller inte för Scooby-Doo som han blivit nominerad till Oscar; vilken roll det gäller gör viss skillnad...
Fast om man gör honom e d dom andra socobby do gubbarna är det ju som att gemföre elefant med en myra.

han är international världs kändis och dom flesta andra är bara dubbar , Stefan är inte än live action skådis han barta dubbar och gör anda" nedsättande saker"

"saker! som inte vanligtvis görs av skådespelare menar jag

Stefan fredlander gör vanliga sysslor ::)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 januari 2026 kl. 23:20:44Fast det gör ju honom 100 gånger kändare en resten av alla dessa "nobodies" ;D
100 gånger kändare, utan tvekan - men kändare är inte samma sak som bättre... Ingen skådespelare passar för alla roller i världen - om så vore fallet hade man ju bara behövt en enda skådespelare, som kan spela alla roller i alla filmer som finns i världen...

Jag menar, för att ta ett övertydligt exempel: Meryl Streep är en fantastisk skådespelare, som vunnit Oscars - men betyder det att jag vill att hon ska ta över originalrösten till Scooby-Doo...? Nej, definitivt inte.

Anders

Helt klart Steve Kratz, med Stefan Frelander tätt inpå som tvåa! Gunnar Ernblad var helt okej också.

Sedam har väl Kenneth Milldoff också gjort Scooby-Doo? Av vad jag kan minnas hade jag ett VHS-band när jag var liten där han gjorde Scooby, Mats Qviström gjorde Shaggy och Håkan Mohede gjorde Scrappy.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!