Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ursula’s andra röst

Startat av gstone, 27 juni 2024 kl. 20:03:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

I den ny Disney Jr serien spelas Ursula inte av Charlotte Ardai Jennefors som i nya filmen och det var en gång en studio.

Utan istället av Jenny Farkas

Jenny Farkas är en underhållare med en röst av världsklass. I nära 15 år har hon medverkat på fester, bröllop, tv-framträdanden, galor och andra tillställningar.

Detta kan nog vara  för Ursula är yngre och god i tv serien  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Tack för din info, jag har inte sett serien ännu så jag vet därför inte tillräckligt mycket om den.

Då är det alltså detsamma med Ursula i denna serie som med Shere Khan och Kaa i Lilla Djungelboken och även Scar i den kommande filmen Mufasa The Lion King.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2024 kl. 20:03:06I den ny Disney Jr serien spelas Ursula inte av Charlotte Ardai Jennefors som i nya filmen och det var en gång en studio.

Utan istället av Jenny Farkas

Jenny Farkas är en underhållare med en röst av världsklass. I nära 15 år har hon medverkat på fester, bröllop, tv-framträdanden, galor och andra tillställningar.

Detta kan nog vara  för Ursula är yngre och god i tv serien  ;)
Och jag som trodde att den nya serien inte hade haft premiär i Sverige än...? När släpptes den, och var?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2024 kl. 02:17:02Och jag som trodde att den nya serien inte hade haft premiär i Sverige än...? När släpptes den, och var?
Inte själva  serien men dom 5 minuter länga kortfilmerna som är gjorda likadant ;)
Dom heter Ariels Mermaid Tales

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2024 kl. 20:18:18Tack för din info, jag har inte sett serien ännu så jag vet därför inte tillräckligt mycket om den.

Då är det alltså detsamma med Ursula i denna serie som med Shere Khan och Kaa i Lilla Djungelboken och även Scar i den kommande filmen Mufasa The Lion King.
Triton är dock fortfarande Felix Engström  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2024 kl. 11:07:54Inte själva  serien men dom 5 minuter länga kortfilmerna som är gjorda likadant ;)
Dom heter Ariels Mermaid Tales
Och var finns/sänds dessa?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2024 kl. 12:28:36Och var finns/sänds dessa?
Disney Chanel

Jag använde  utslungnings metoden för att komma fram till rösterna ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2024 kl. 15:45:31Disney Chanel

Jag använde  utslungnings metoden för att komma fram till rösterna ;)
Vilka dubbcredits står det utsatt på Disney Channel?

Jag har tyvärr inte tillgång till kanalen sen den försvann hos Boxer/Comhem, så jag kan inte själv kolla.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2024 kl. 15:47:12Vilka dubbcredits står det utsatt på Disney Channel?

Jag har tyvärr inte tillgång till kanalen sen den försvann hos Boxer/Comhem, så jag kan inte själv kolla.
Finns kompletta svenska credits att få på amerikanska Disney+.

Anders M Olsson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 28 juni 2024 kl. 16:07:21Finns kompletta svenska credits att få på amerikanska Disney+.
Här är alla de svenska uppgifterna från Disney+ i USA. Notera att avsnitten 6 och 7 ännu så länge saknar nordiska dubbningar. På avsnitt 3 ser det ut som det har smugit sig in några norska röster under sektionen "Intro Sang".

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 juni 2024 kl. 18:00:14Här är alla de svenska uppgifterna från Disney+ i USA. Notera att avsnitten 6 och 7 ännu så länge saknar nordiska dubbningar. På avsnitt 3 ser det ut som det har smugit sig in några norska röster under sektionen "Intro Sang".
Är det här själva serien eller kortfilmerna ?

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2024 kl. 18:36:04Är det här själva serien eller kortfilmerna ?
Jag ser nu att det finns två olika serier. Det hade jag missat. Det finns dels en som bara heter Ariel (eller Disney Junior Ariel) och en som heter Ariel: Mermaid Tales. Den senare har tio extremt korta avsnitt som bara är c:a två minuter vardera, och sen följer dubbningscredits som pågår nästan lika länge som själva avsnittet.

Det är credits till den förstnämnda (Disney Junior Ariel) som jag har plockat ut ovan.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 juni 2024 kl. 19:01:33Jag ser nu att det finns två olika serier. Det hade jag missat. Det finns dels en som bara heter Ariel (eller Disney Junior Ariel) och en som heter Ariel: Mermaid Tales. Den senare har tio extremt korta avsnitt som bara är c:a två minuter vardera, och sen följer dubbningscredits som pågår nästan lika länge som själva avsnittet.

Det är credits till den förstnämnda (Disney Junior Ariel) som jag har plockat ut ovan.
tack för att du klargjord :D

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2024 kl. 19:03:07tack för att du klargjord :D
Här kommer även svenska credits till serien Ariel: Mermaid Tales, förmodligen det som du kallar "kortfilmerna".

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 28 juni 2024 kl. 16:07:21Finns kompletta svenska credits att få på amerikanska Disney+.
Det hade jag helt missat - senast jag kollade på amerikanska Disney+ hade serien bara engelskt ljudspår och inga andra språk, men tydligen har det förändrats nu. :)

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 juni 2024 kl. 18:00:14Här är alla de svenska uppgifterna från Disney+ i USA. Notera att avsnitten 6 och 7 ännu så länge saknar nordiska dubbningar. På avsnitt 3 ser det ut som det har smugit sig in några norska röster under sektionen "Intro Sang".
Tack så mycket. :)