Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Peter Pans omdubbningen

Startat av gstone, 19 mars 2016 kl. 20:35:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 12 mars 2025 kl. 21:01:10Jag tror inte det är din DVD version eftersom att versionen jag laddat upp bara ligger på runt 400MB. Det skulle i sådana fall vara en väldigt komprimerad version av din DVD.
Är den versionen i H.264, så är den kanske omkodad/komprimerad från den DVDn - min DVD hade orörd bild från den svenska DVD-utgåvan, så den bör ha varit runt 3 - 4 GB i MPEG-2.

Sen hade jag lagt till svenska dubbcredits via programmerade uthopp på DVD:n, ungefär i samma stil som Disney brukar göra. Förmodligen fanns lite bonusmaterial också, men det kommer jag inte ihåg. Jag bör ha kvar DVD:n utbränd någonstans, men har inte kvar den på hårddisken.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 mars 2025 kl. 21:07:24Är den versionen i H.264, så är den kanske omkodad/komprimerad från den DVDn - min DVD hade orörd bild från den svenska DVD-utgåvan, så den bör ha varit runt 3 - 4 GB i MPEG-2.

Sen hade jag lagt till svenska dubbcredits via programmerade uthopp på DVD:n, ungefär i samma stil som Disney brukar göra. Förmodligen fanns lite bonusmaterial också, men det kommer jag inte ihåg. Jag bör ha kvar DVD:n utbränd någonstans, men har inte kvar den på hårddisken.
Det skulle uppskattas om du kunde rippa filmen från den skivan och ladda upp den då DVD kvaliteten såklart är bättre än en så kraftigt komprimerad version som finns på Archive.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 12 mars 2025 kl. 21:15:01Det skulle uppskattas om du kunde rippa filmen från den skivan och ladda upp den då DVD kvaliteten såklart är bättre än en så kraftigt komprimerad version som finns på Archive.
Jag ska se om jag kan hitta åt DVD-skivan, så ordnar jag det. :)