Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmklubb.

Startat av Will Siv, Igår kl. 22:01:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Jag har länge funderat på att starta en (i princip samma sak som en bokklubb fast med filmer), men.......

1. Det är för svårt att göra det på plats och jag är för "introverted". 2. Det är svårare att få tag på vissa filmer och alla har inte samma streamingtjänster (OM man har en eller fler)

Istället kommer jag "testa" ett annat sätt här, jag kommer rekommenderar en eller fler filmer jag sett* (och det kan ni med) och vi kan diskutera dom :)

*Oavsett om filmen finns på streaming eller inte.

Ikväll har jag sett den storslagna stumfilmen "The Thief of Bagdad" med Douglas Fairbanks (Sr), en uppenbar föregångare till "Aladdin", eftersom den är i "public domain" går den att se den på YT:

(musiken kopplar jag mest med "The Thief and The Cobbler"  ;D )

Mina poäng: 9,4/10

Om ni vill ha en mer utförlig recension/åsikt så rekommenderar jag att ni ser filmen själva först, så kan vi diskutera (precis som i en bokklubb alltså)

Har inte sett "nyinspelning" från 1940 (som var den största inspirationen för "Aladdin")

Finns många, MÅNGA filmer jag vill rekommendera, får ta dom allt eftersom.

(Obs! Vet inte om det redan finns en tråd för film rekommendationer)
- what.