Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Harry Potter (Serien, 2026-)

Startat av Göran, 27 maj 2025 kl. 23:13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Jag har ganska svårt att tro att serien vill utmana de klassiska filmerna, de är ett verk i sig. Jag tror ännu en gång att denna serie kommer utgå från böckerna helt och hållet, med vissa förändringar förstås ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 27 mars 2026 kl. 13:32:46Jag har ganska svårt att tro att serien vill utmana de klassiska filmerna, de är ett verk i sig. Jag tror ännu en gång att denna serie kommer utgå från böckerna helt och hållet, med vissa förändringar förstås ;)
Och det är väl i så fall en klok inställning, då filmerna är svåra att konkurrera med. :)

PatoskyeIII

Deras inställningar är väl att man ska ge mer tid åt själva handlingen och då är det ju inte en reboot på filmerna som många säger utan en nytolkning av böckerna.

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 27 mars 2026 kl. 15:01:27Deras inställningar är väl att man ska ge mer tid åt själva handlingen och då är det ju inte en reboot på filmerna som många säger utan en nytolkning av böckerna.
Mest troligt ganska mycket mer tid, då Kulturnyheterna rapporterade att den första säsongen/boken skulle bestå av 8 avsnitt - om vi förutsätter att det är 45-minutersavsnitt (då 23-minutersavsnitt skulle kännas väldigt kort för Harry Potter), så innebär det alltså sisådär 5 ½ - 6 timmars speltid; d.v.s. lite drygt dubbelt så långt som den första filmen...

Carlswell

I trailern ser man ju att det står Harry Potter and the Philosopher's Stone men samtidigt visas nästan ingenting som faktiskt handlar om stenen allt verkar bara vara om Harrys förflutna och hur han hamnar på Hogwarts...