Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

live-action Gråben film

Startat av gstone, 17 februari 2022 kl. 17:51:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: BPS skrivet 22 april 2026 kl. 21:13:28Se på bio? Det finns väl ännu inte någon distributör i Sverige eller övriga Norden som tagit upp filmen?
Man får väl hoppas på det bästa ?!

du behöver inte vara så pessimistisk

det är bättre att vänta sig ett positivt outcome

jag ställer in mig på att den kommer på bio i sverige   :) :)
känns dumt att anta något dålig  ::)

Disneyfantasten

Citat från: A skrivet 22 april 2026 kl. 22:02:37https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16329.15
Okej, det förklarar varför jag missade den, och hade det gått en Looney Tunes på bio hade jag gått och sett den.

Simon Axelsson

Citat från: A skrivet 22 april 2026 kl. 21:29:46Men tyvärr talar vi om en bortkastad Looney Tunes film som har köpts av en oberoende amerikansk distributör som inte har några distributionsmöjligheter i Europa. Så det lutar mot samma öde som The Day the Earth Blew Up att den inte distribueras här alls.
Som redan nämnts är det fortfarande flera månader kvar till dess urpremiär, och dessutom har redan två andra filmer bara i år fått svensk biopremiär efter påtryckningar från biopubliken, förvisso med annan målgrupp, men ändå.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 38

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 22 april 2026 kl. 21:29:46Men tyvärr talar vi om en bortkastad Looney Tunes film som har köpts av en oberoende amerikansk distributör som inte har några distributionsmöjligheter i Europa. Så det lutar mot samma öde som The Day the Earth Blew Up att den inte distribueras här alls.
Jag håller med att det inte direkt ser ljust ut. Har ens något från Ketchup Entertainment fått distribution i Norden...?

Men realistiskt sett är nog streaming eller digital köpfilm betydligt mer sannolikt än att Coyote vs. Acme skulle få biopremiär i Sverige.

Fortfarande lyser väl The Day the Earth Blew Up helt med sin frånvaro i Norden, och har väl bara släppts i ett fåtal europeiska länder...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:08:41Fortfarande lyser väl The Day the Earth Blew Up helt med sin frånvaro i Norden, och har väl bara släppts i ett fåtal europeiska länder...?
Man kan köpa importera Blu Ray och dvd på ginxa

varken svenskt tal eller text men man ju i alla fall se den om man verkligen vill

bara ett tips

bättre än inget 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:08:41Jag håller med att det inte direkt ser ljust ut. Har ens något från Ketchup Entertainment fått distribution i Norden...?

Men realistiskt sett är nog streaming eller digital köpfilm betydligt mer sannolikt än att Coyote vs. Acme skulle få biopremiär i Sverige.

?
Någon slags lösning borde gå att ordna 

det fins väl säkert en publik för filmen även här vårt lilla Sverige 

A

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 07:59:29Någon slags lösning borde gå att ordna

det fins väl säkert en publik för filmen även här vårt lilla Sverige
Det finns nog en större publik för denna jämfört med The Day the Earth Blew UpCoyote vs. Acme innehåller kändisar i live action roller som kan dra publik.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:08:41Fortfarande lyser väl The Day the Earth Blew Up helt med sin frånvaro i Norden, och har väl bara släppts i ett fåtal europeiska länder...?
Förutom att köpa en importerad DVD eller Blu-ray (eller importera själv) finns filmen på HBO Max i USA. Om man har VPN och konto på HBO Max kan man se den där. Den ingår i abonnemanget och kostar inget extra. (Svenskt HBO Max-konto fungerar även i USA.)

Citat från: A skrivet Igår kl. 08:06:24Det finns nog en större publik för denna jämfört med The Day the Earth Blew UpCoyote vs. Acme innehåller kändisar i live action roller som kan dra publik.
Ja, Coyote vs. Acme verkar väldigt kul. Den ser ut att blanda levande skådespelare med tecknade figurer, vilket får anses vara ganska ovanligt numera, när det mesta görs med fotorealistisk datoranimation.