Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Free Birds (2013) Svenska röster

Startat av Nighty11x, 19 maj 2026 kl. 18:26:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nighty11x

Någon som vet vem exakt som gör Svenska rösterna i Svenska dubbningen av Free Birds som finns på Amazon Prime eftersom dubbcreditsen är otroligt dåligt gjord?
Det här är det jag kommit fram till (Ja av någon anledning har man inte creditat huvudkaraktärsrösterna ordentligt)
Reggie - Tommy Nilsson
Jake - Johan Hedenberg

Förresten är det någon som vet när filmen dubbades till Svenska?

gstone

dubbningen måste gjort för länge sedan några av röstskådespelarna har ju varit döda i ett par åt :o
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 19 maj 2026 kl. 22:16:07dubbningen måste gjort för länge sedan några av röstskådespelarna har ju varit döda i ett par åt :o
Intressant att Linda Olsson dubbar Amy Poelher här med
- what.

Nighty11x

Citat från: gstone skrivet 19 maj 2026 kl. 22:16:07dubbningen måste gjort för länge sedan några av röstskådespelarna har ju varit döda i ett par åt :o
Ja, produktionen måste ha pågått någon gång mellan 2014 och 2019 skulle jag tro, Christian Hedlunds första filmdubbning var Benny i Lego Filmen (2014) och Alan Svensson slutade dubba 2019.
Finns säkert något annat som förkortar perioden men vem vet.